Ingrid på Västkusten
23-12-2004, 07:44
Chiltern seedsRoligare läsning får man leta efter.....
Helen i Piteå Zon 5
23-12-2004, 07:47
Jag fick den också, katalogen är väldigt vacker tycker jag, har inte hunnit läsa igenom den ännu, men snart..... / Helen
Ingrid på Västkusten
23-12-2004, 07:49
Hihi jag hann till'D' igår....
Men det jag tycker är skojigast det är ju allting man kan dra upp till uterummet åsså alla skumma buskar å träd :-))
Hälsar Ingrid
Helen i Piteå Zon 5
23-12-2004, 08:39
Ja, lycko du som har ett uterum att förvara alla dina roliga fröodlingar, det finns hur mycket som helst man skulle vilja pröva, men man måste begränsa sig varje år. Vad har du hittat för kul att pröva? /Helen
Ingrid på Västkusten
23-12-2004, 09:15
Jag funderade på något palmigt i år....där måste man ju ha en viss framförhållning! Sedan fanns det ju en annan kardemummasort :-) och så har jag inte ens npått fram till favvobokstaven 'P'!
En sak jag alltid köper av dem - det är Cosmos alltså rosenskära. Gär i Sverige får vi enbart tag i en färgblandning - där kan man köpa färgsorterat och även gammeldags sorter, det gillar jag! Ringblommor och solrosor har de bra också .... grönsaker köper jag adlrig där men allt annat :-) de är som Impecta upphöjt till fem

och främst saker man aldrig hört talas om...
Funderar på att testa Moringa oleifera - sedan jag missade att köpa den växten i en plantskola på kontinenten så har jag jagat den - den är snygg - går att bonsaia och så är alltihopa ätligt på den! ;-)
Sedan frossar jag alltid i aklejor därifrån :-))
Hälsar Ingrid
Helen i Piteå Zon 5
23-12-2004, 19:12
Jag får väl se vad jag hittar för kul i katalogen, jag har sökt frön till Moltkia och har sett att det har dom, så det blir det + säkert några till. / Helen
zaaritha
23-12-2004, 19:45
Fick Wexthusets katalog i dag! SUCK!
Impectas kom i förrgår.............
Vill ha så mycket--men var ha det?
Första ggn jag fick Wexthusets katalog, kul med alla tillbehör som plantetiketter i trä 20 st robusta 25 kr, kunde vara bra till rosorna, och en trädgårdssalva med pelargondoft, nematoder för att bekämpa sorgmyggor i lagom stor förpackning. Rotningskuber blev jag också sugen på, och mycket mer.
zaaritha
23-12-2004, 22:41
Jag är ju tokig i pelargoner o fuxior, så jag bara dreglar!
Ja--palettblad är också intressanta!
Jag med, som också är medlem i Fuchsiasällskapet, men deras kollektioner hade väldigt bra priser, Stjärnpelargoner 6 st blir 30 kr/ st kanon. Man blir frestad från alla håll, måste även köpa av Rockdala. Tror vi kommit ifrån Ingrids tråd, ursäkta oss i julenatten
zaaritha
23-12-2004, 23:50
Tror inte Ingrid tar illa upp?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.