Full version: julsånger
pejori
tar just nu en paus i matlagningen.
i bakrunden lyssnar jag på julmusik, som framförs på trumpet.
mycket vackert.
men jag har en annan favoritlåt.
såg för många år sedan en grym film som utspelade sig i ett amerikanskt fängelse. tror att steve mc qwinn var med.
när filmen nådde sitt slut, var det julafton.
det var lite småstökigt, då hörs en svag ton av stilla natt...som framfördes på munspel.
det blev knäpptyst och man såg denna ödsliga koridor, där tonerna blev starkare och starkare.
tror att det var stevie wonder som spelade, (i verkligheten) han är ruggigt bra på munspel.
håren reser sig på kroppen när jag tänker på den mäktiga känsla, jag hade då.
vilken låt gillar ni?. och med vem?
god jul alla smile.gif smile.gif smile.gif
Caprice
I´m Dreaming of a White Christmas.... wub.gif

Den bästa julskivan tycker jag faktiskt att Carolas´s Jul i Betlehem är..

Caprice
Fenja
Gläns över sjö och strand
Låt mig få tända ett ljus
Stilla Natt
med vem som helst utom svensktoppssångare eller -band!
Mvh
Fenja
Sollan
"O helga natt" är en av favoriterna. Framförd av någon med krut i stämman.
pejori
CITAT (Sollan @ 23-12-2004, 13:33)
"O helga natt" är en av favoriterna. Framförd av någon med krut i stämman.

loa falkman? wub.gif
jan malmsjö? smile.gif smile.gif min favo
gillar också carolas skiva wub.gif
*Felix matte*
Beror på tongue.gif O Helga natt tillhör den absoluta favoriten men bland övriga har jag svårt att välja... så därför säger jag ALLA biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Julmusik på orgel i kyrka är en av mina höjdare när det gäller musik överhuvudtaget! wub.gif

/Gunvor
zaaritha
Tråden har ju vart uppe tidigare o jag säjer igen: Helga natt (Adams julsång) i Jussi Björlings version!
Silent night i Enya`s version.
Samma i Mahalia Jackson`s version.
Och; även Silent night i Sinead O`Connor`s version!
Blev besviken på Celine Dion`s jul-CD.
Ave Maria som är en så vacker sång, inte alls bra på denna!
Men--en gammal död sångares julskiva, Jim Reeves--den är fantastisk!
Vilken underbar röst han hade!!!!
*Felix matte*
CITAT (Gunvor Nilsson @ 23-12-2004, 22:07)
Julmusik på orgel i kyrka är en av mina höjdare när det gäller musik överhuvudtaget!  :wub:

/Gunvor

Litet tips... Lyssna på gudstjänst i radio, sänds också varje söndag på SVT (repris måndag) där får du höra orgelspel.smile.gif

det händer att jag sätter mig vid orgeln... drar på högsta volym och spelar både O Helga natt och Stilla Natt m.fl... spelar hellre än bra men vad gör det laugh.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
CITAT (Gunvor Nilsson @ 23-12-2004, 22:07)
Julmusik på orgel i kyrka är en av mina höjdare när det gäller musik överhuvudtaget!  :wub:

/Gunvor

Gunvor! Har du hört John Moréns "Jul" på stor kyrkorgel? Det är en verklig höjdare. Maken, som är kyrkomusiker, brukar avsluta midnattsgudstjänsten och julottan med den. Då är det jul för mig!! wub.gif rolleyes.gif wub.gif
Monica M zon 4
Gläns över sjö och strand är favvisen! Framförd av vilken duktig kör som helst. Inga svensktoppssångare eller -band eller solister. Gillar körmusik!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon