Posse
Som jag berättade i maj i SMÅPRAT, trött på spam minskade plötsligt spam-inflödet till mina tre Utfors-adresser med kanske 60 - 70%. smile.gif

Så småningom stod det visst i några tidningar att några verkliga storspammare hade gripits.
Nu när jag sökte med Google ikväll fann jag t.ex. artikeln Varning för smittsam julhälsning där det bl.a. står:

CITAT
Men om virusattackerna möjligen tappat lite av stinget, så har spammandet ökat dramatiskt under 2004. Detta trots att flera, framförallt amerikanska, spammare gripits och dömts till kännbara fängelsestraff. En skräppostare i delstaten North Carolina dömdes till nio års fängelse.

Den stora minskningen hos mig verkar dock ha varit beständig... ända till fram mot december när det känts som om det kommit fler och fler spammail ju närmare julen det blev. Har ni också märkt en uppgång till jul? unsure.gif
andersen
Ja och jag vågar inte öppna alla julkort som kommer till min mail.
kristerh
Jo det har ökat lavinartat mad.gif
krister
TeliaNet
vissa isp:er kör med spam-filter.
bara att kolla med dem!
Posse
CITAT (andersen @ 23-12-2004, 17:01)
Ja och jag vågar inte öppna alla julkort som kommer till min mail.

Menar du inte något julkort alls, endast vissa eller bara inte från okända? unsure.gif
andersen
Är orolig för sådana som visar rörliga bilder har fått för mig att det kan komma virus den vägen.
Posse
CITAT (andersen @ 23-12-2004, 20:58)
Är orolig för sådana som visar rörliga bilder har fått för mig att det kan komma virus den vägen.

Om du avser inlänkade bilder, kan väl iallafall fall din ip-adress spåras när du öppnar mailet. unsure.gif
Caprice
Jag öppnar inte om jag inte känner igen avsändaren... sleep.gif

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon