Caprice
Och vi som har en sån där som man trycker på vid toan.. unsure.gif
Men iofs, hade vi inte den skulle man väl dö ändå.. laugh.gif

Aftonbladet

Caprice
Inga från Närke
- De döljer ju en dålig lukt. Man borde väl egentligen ta reda på källan till den dåliga lukten, vädra oftare och se till att få bort det som luktar illa, säger hon.
Denna strof kopierad från Aftonbladet.

Just nu till jul med all fet mat kan man ju tänka sig att det blir lite dålig lukt ibland. Citeringen från Aftonbladet "man borde väl egentiligen ta reda på källan....." och "se till att få bort ......." är ju rätt kul tycker jag. /Inga
ÅsaF
Har man varit på toa och behöver spreja så är det ju inte så svårt att lista ut vad källan är. laugh.gif Man får väl se till att spreja med måtta t.ex och inte varje gång.
Sylvia
Eller så tänder man ett stearinljus och myser i toan. Tar bort ev. odörer också!!
Sylvia
Kattgräs
Äsch, varför får det inte lukta på toan när någon nyss varit där? Det är ju liksom det som rummet är till för...
Värre vore väl om det luktade som om någon nyss varit på toa i t.ex. köket. tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det brukar räcka med att tända en tändsticka och låta den brinna några sekunder och sedan släcka så är odören borta. När jag var liten brukade jag ge farsan tändsticksaskar i julklapp (fint dekorerade med makaroner som sedan sprayats med guld) för ingen kunde gå in i badrummet efter att han varit där, så det var bra att se till så det fanns gott om tändsticksaskar hemma.
Fenja
CITAT (Kattgräs @ 25-12-2004, 11:14)
Äsch, varför får det inte lukta på toan när någon nyss varit där? Det är ju liksom det som rummet är till för...
Värre vore väl om det luktade som om någon nyss varit på toa i t.ex. köket. tongue.gif

Tänkte faktiskt detsamma!! laugh.gif
Mvh
Fenja
Berith
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,25-12-2004, 11:17)
(fint dekorerade med makaroner som sedan sprayats med guld)

... skulle jag vilja se bild på! biggrin.gif

Den här tråden får mej att tänka på den där historien om killen som kom ut från toan och nästa person skulle in.... Storknar i dörren och säger:
- Åh fy faan vad det stinker! Vad har du ätit?
- Ätit? Jag har inte ätit, jag har skitit...
Christoffer
Eller provat en lösning av natriumbikarbonat och spreja.
Annki
Den här tiden på året har man väl ingen användning för sprayer? Det doftar hyacinter och tazetter så både ögon och näsa rinner! laugh.gif
Gunvor Nilsson
Ett fat med ättikssprit tar bort oönskad doft! sleep.gif

/Gunvor
*Felix matte*
CITAT (Kattgräs @ 25-12-2004, 11:14)
Värre vore väl om det luktade som om någon nyss varit på toa i t.ex. köket.  :P

Precis vad jag också tänkte laugh.gif

Jag har fönster i både badrum och toalett... får in frisk luft istf konstgjorda , inte så hälsosamma dofter. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon