Ralf
verksamhet till salu

verkar intressant..... men rik blir man nog ej
adrian
Där skulle jag kunna hitta på nåt riktigt kul.. biggrin.gif

Om man hade haft pengarna... wink.gif
Christer i Falköping
Det har jag faktiskt gjort i år. Fast jag köpte en liten handelsträdgård i Tråvad, nära Vara i Skaraborg. Då de förra ägarna köpt en stor blomsteraffär och inte kunde driva bägge ställena samtidigt, lade de ner handelsträdgården. Så ringde de mig tidigt i våras och på den vägen är det. Så första April kommer jag att öppna handelsträdgården igen! Här finns lite bilder på stället om ni vill se.
http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...84&albumid=6893
Jag kommer antagligen att jobba ihjäl mig, men då dör jag ju lycklig i alla fall laugh.gif
Christer.
fruberglund
Grattis Christer, vad roligt!

Då tar vi på våra Odlaknappar och så kommer vi på studiebesök till våren biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Det ser jättefint ut, lycka till med verksamheten! wub.gif
Christer i Falköping
Tack skall du ha!
Ni är hur välkommna som helst! smile.gif
adrian
wow!
Underbart.. biggrin.gif
råse-marie
Ja jag skulle gärna öppna något eget men pengar saknas sad.gif

Grattis Christer biggrin.gif hoppas att jag ha rmöjlighet att åka och köpa någon växt där nån gång .
Det ser jätte läckert ut och kan tänka mig hur det kommer att vara i vår . Du tar väl lite kort och sätter in så vi får se unsure.gif ?
Jag kanske kan komma och praktisera och hjälpa till smile.gif wink.gif
Christer i Falköping
Jag har ju inte kommit så långt som med att göra ett fotoalbum här. Men när det blir fler bilder framåt våren, skall jag göra ett försök. Du är hur välkommen som helst Råse-marie! Lätt att hitta dit är det också, ligger inte allt för långt från E20.
Christer.
kristerh
Grattis christer, jag vill oxså... (avis)
lycka till.
krister
tomba
Krister du lever min och min frus dröm ( inte den om att arbeta ihjäl sej) vi har länge drömt om att göra som du, anläggningen verkar ju vara i gott skick. jag önskar dej allt gott och ett långt liv laugh.gif
Christer i Falköping
Tack alla ni snälla!
Jag kommer att börja i det lilla, sedan får sortimentet växa allt eftersom. Mycket kommer jag att odla upp själv. Naturligtvis kommer det mesta vanliga att finnas där, men jag kommer att försöka odla upp lite ovanligare ,men lättodlade perenner. Dessutom vill jag få ett större pelargonsortiment. Lite har jag ju redan nu och jag kommer att så en del vildpelargoner redan nu i vinter. Fuchsior hade jag också tänkt ha en del. Men som sagt, jag kommer att börja i det lilla.
Christer.
Fenja
Du måste berätta när det är premiär Christer!! Jag bor ju "granngårds" i Ulricehamnstrakten och är oerhört nyfiken.
Mvh
Fenja
Eva i Skåne
Lycka till Christer wub.gif

Det låter så härligt. Tror att du gjort ganska många av oss liiite avundsjuka sleep.gif
Christer i Falköping
Men jag kommer att sköta det mesta själv, så jag lär vara helt slut när dagarna är övar. Det fina är att jag kan ju ha mina fyra hundar med mig hela tiden. De kommer att få vara bakom säljdisken. Där finns det stora ytor. Dessutom skall det sättas upp stängsel på baksidan(där kallbänkarna finns). Då kan de gå in och ut som de vill.
Jag öppnar 1/4 nästa år. Ni är alla välkommna, om så bara för ett snack och en kopp kaffe (om jag hinner biggrin.gif )
Christer.
Ewa L
Här är en till som sätter på sig Odla-knappen och kommer på besök. Är visserligen östgöte, men dottern har ju förfallit och blivit västgöte. Är alltså emellanåt i dina trakter. Du behöver inte ens bjuda på kaffe! tongue.gif

Ett stort grattis!! till ditt stora projekt. Visst, du kommer att få jobba hårt men det är för dig själv (och vovvarna).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon