Full version: REA-tider
kristerh
Hittade ett par skor igår nedsatta från 1000:- till 580:- rolleyes.gif
krister
stina
Hittade längre luv-jackor på Stadium för 90:- styck
Åsa, mälardalen zon 2
Japp nya Goretexkängor på intersport 375kr har kostat 750kr.
Ciczi
Ett par nya joggingskor. Får äntligen börja springa igen efter 1½ års knäskada! laugh.gif

Ciczi
Sulawesii
Ska ut i morgon och kolla runt. Först och främst ska jag hitta nåt fint till särbon.
Får återkomma! smile.gif
Smekajsa
Har aldrig .....
Kommer aldrig.....
att ge mig ut och trängas på nån REA

Handlar det jag vill ha när jag behöver det
smile.gif smile.gif
Dzad
Åtminstone för nåt år sen kunde de gå 1-2 månader mellan mina besök i stan (och jag bor bara några kilometer därifrån)... Tycker speciellt då jag inte varit där på länge att det är stressigt och nervöst att gå omkring och handla kläder... speciellt då jag inte hittar något... så för mitt eget bästa borde jag väl nog inte fara dit nu då det är REA!
Fast senast jag handlade julklappar var det nästan roligt att vandra omkring i vissa affärer fastän det var fullt med folk i stan.
Bettson
Det jag handlat på näatet har varit rea från den 17: e och framåt med leveransgaranti före jul.

Gjorde faktiskt en del fina fynd.
Sulawesii
Nyfiken på fina fynd, Bettson!
Bettson
Köpte helt ok morgonrockar till mina söner. Hade kostat 650 nedsatt till 225.

Jag var lite såld på ångmaskinen hos tvins. Inte för att jag trodde den skulle vara så fantastikt städredkap som reklamen lovade. man vi skall skaffa hund och jag är kvalsteröverkänslig. Tänkte den skulle vara bra att ånga sängar, mattor och textilier så att man håller nere kvalstermängden.
Den kostade normalt 799+frakt+ postförskottsavgift.

Eftersom jag handlat på tvins förut så brukar man få mail att man slipper frakten om man beställer via en viss mail. Nu gjorde jag det och fick erbjudandet att köper du två så får du den andra till halva priset.
Så ordnades julklappen till svägeskan och svågern som också har hundar.
Alltså deras kostade 399 kr.

Att vi sedan uppsäckte att den var alldeles utmärkt till att göra ren ungen till nyskick efter julskinka, jansson och annat var bara bonus.
Fenja
Vänta bara tills du ska tvätta fönstren Bettson, då kommer du att älska den änmer! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Jejja
Före jul sökte jag ett speciellt legopaket till min son, men hittade det inte. Så han blev utan den julklappen och jag fick tänka om. Så idag när vi var och handlade mat hade de just detta legopaket på matvaruaffären, och till 50% rabatt dessutom! Naturligtvis köpte vi det.
Jag är i valet och kvalet över om jag ska åka in på stan och trängas i rean. Har egentligen ingen lust, men det vore ju bra att fylla på lite i barnens garderober...
Bettson
CITAT (Fenja @ 27-12-2004, 19:58)
Vänta bara tills du ska tvätta fönstren Bettson, då kommer du att älska den änmer! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja

Provade lite på ett fönster men tyckte det blev randigt. Det har förmodligen lite med teknik att göra. Har du något tips.

Speglarna blev däremot jättebra bara man hade rätt trasa till att torka efter det sista med.
Fenja
Jag har ett speciellt munstycke för glas och speglar som påminner en del om de man tvättar bilfönster med i konstruktionen... Köp också en svindyr (de är bäst!!) fönsterputsmicrofiberduk. Jag torkar efter med en sådan och det blir inte en rand!
Mvh
Fenja
Bettson
Jo det munstycket har jag hittat. Men som sagt jag har upptäckt att det har en del med teknik att göra. Det som känns bara är att man inte bhöver lägga så mycket krafft till att gnugga. Lisom mera torka av det sista.

Var har du köpt microfiberduken. De jag har är jag inte så imponerad av.
pejori
hallå!!!! fenja och bettson!!!! ohmy.gif
vad har jag missat nu!!!! berätta, berätta, ohmy.gif ohmy.gif
har både långhåriga katter och hundar rolleyes.gif rolleyes.gif
vad pratar ni om? huh.gif huh.gif
vill ha!!!! smile.gif
Fenja
Bara att läsa tråden Pejori!! Ångmaskin. Jag köpte mina bästa på en specialbutik för köksgrejor i stockholm Bettson, men jag tycker att de som finns på Coop är okey också!
Mvh
Fenja
pejori
ångmaskin!!! är det inte nåt som tutar och ska ha massa piller istoppade?

ska jag tvätta fönster med den?..
wacko.gif blink.gif wacko.gif blink.gif
Hannele
Ett par julkrukor. tongue.gif
Bettson
CITAT (pejori @ 27-12-2004, 21:30)
ångmaskin!!! är det inte nåt som tutar och ska ha massa piller istoppade?

ska jag tvätta fönster med den?..
wacko.gif  :blink:  :wacko:  :blink:

Nej Då!

Den heter scuncy steamer och är käöpt på TV-Shop. Har gått där hela hösten.
Ser ut som en vattenkanna ungefär och beskrivs i reklamen som något med "fantastiska" egenskaper.

Jag är av naturen lite skeptisk men köpte den som sagt för att minska kvalstermängden i sängar, mattor och andra textilier som är lite svårtvättade. Det vet jag att den skulle kunna fungera som.

Jag har inte provat den riktigt ännu men jag har kommit på att det har lite med teknik att göra när man städar. Man värmer upp saker snabbt och de svalnar snabbt också, alltså måste man torka av hela tiden med en trasa.

Ugnen var den fullkomligt suverän till. PRovade juldagen på min svägerskas ugn. Den blev i nyskick. Den hade iante varit så ren så länge de bott o huset och min svägerska är duktig på att städa.

När jag kom hem åkte min egen ugn med i bara farten. Jag provade på något fönster men nu skall jag prova med Fenjas tips att torka efter med en microfiber.

Jag tänker också använda den på hästtäcken, vojlockar mm. Även där vill man jobba mot mögelsporer osv.

Skeptiker som jag är så vill jag inte riktigt säga att den är fantastisk...än.
Men den är tillräckligt bra för det ändamålet jag köpte den för och prisvärd.

jag såg att det fanns en billigaare variant på ellos. Tyvärr så stod det inte hur mycket ångtryck den ger. Det skall ju halst vara lite bra flås, så jag satsade på den här i alla fall. Blev lite impionerad av reklamen när de blåste genom isblocket.

Att slippa vakna med täppt näsa eller att ha svärt att andas för de nedrans oinbjudna kvalsterna är värt 799 kr.
kristerh
CITAT (Smekajsa @ 27-12-2004, 18:30)
Har aldrig .....
Kommer aldrig.....
att ge mig ut och trängas på nån REA

Handlar det jag vill ha när jag behöver det
smile.gif smile.gif

Jag blev förvånad över att det inte var så mycket folk rolleyes.gif hade befarat det värsta, men det var en ren fröjd att handla på rean i år,
får väl ta en tur till o se om jag hittar nåt mer.
krister
Sommartorparn
En julgrupp för 19.90. rolleyes.gif

När man tröttnat på den kan man omplantera dom olika beståndsdelarna och ha som vanliga krukväxter.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon