CITAT (pejori @ 27-12-2004, 21:30)
ångmaskin!!! är det inte nåt som tutar och ska ha massa piller istoppade?
ska jag tvätta fönster med den?..

:blink: :wacko: :blink:
Nej Då!
Den heter scuncy steamer och är käöpt på TV-Shop. Har gått där hela hösten.
Ser ut som en vattenkanna ungefär och beskrivs i reklamen som något med "fantastiska" egenskaper.
Jag är av naturen lite skeptisk men köpte den som sagt för att minska kvalstermängden i sängar, mattor och andra textilier som är lite svårtvättade. Det vet jag att den skulle kunna fungera som.
Jag har inte provat den riktigt ännu men jag har kommit på att det har lite med teknik att göra när man städar. Man värmer upp saker snabbt och de svalnar snabbt också, alltså måste man torka av hela tiden med en trasa.
Ugnen var den fullkomligt suverän till. PRovade juldagen på min svägerskas ugn. Den blev i nyskick. Den hade iante varit så ren så länge de bott o huset och min svägerska är duktig på att städa.
När jag kom hem åkte min egen ugn med i bara farten. Jag provade på något fönster men nu skall jag prova med Fenjas tips att torka efter med en microfiber.
Jag tänker också använda den på hästtäcken, vojlockar mm. Även där vill man jobba mot mögelsporer osv.
Skeptiker som jag är så vill jag inte riktigt säga att den är fantastisk...än.
Men den är tillräckligt bra för det ändamålet jag köpte den för och prisvärd.
jag såg att det fanns en billigaare variant på ellos. Tyvärr så stod det inte hur mycket ångtryck den ger. Det skall ju halst vara lite bra flås, så jag satsade på den här i alla fall. Blev lite impionerad av reklamen när de blåste genom isblocket.
Att slippa vakna med täppt näsa eller att ha svärt att andas för de nedrans oinbjudna kvalsterna är värt 799 kr.