Full version: Tilltugg
Yin o Yang
Är det någon som har bra och enkla recept på tilltugg till välkomstdrinken wink.gif . Gärna fyllningar som kan användas på tunnbröd, som rullas och skäres i skivor rolleyes.gif. Nyårsafton är det dags smile.gif och många gäster blir det, så det måste gå fort och lätt sleep.gif
netaave
Pepparrotsost + rökt lax
fetaost + oliver (slå sönder i matberedare och tillsätt lite fraiche)
Rökt kött + pepparrotsvisp
salami
fraiche+rödlök+rom
Yin o Yang
Tusen tack Netaave wub.gif , det lät gott alltihop. Blir nog de flesta förslagen på bordet tongue.gif
Yin o Yang
CITAT (netaave @ 27-12-2004, 19:14)

Dessa testades - och hade en strykande åtgång smile.gif . Tack än en gång wub.gif
netaave
CITAT (Yin o Yang @ 03-01-2005, 10:48)
CITAT (netaave @ 27-12-2004, 19:14)

Dessa testades - och hade en strykande åtgång smile.gif . Tack än en gång wub.gif

Min favorit är Cantandos pepparrotsost och rökt lax, testa det. Går att göra både med smördeg och i tunnbröd.
Yin o Yang
Får bli den 8 januari - för då är det dags för den stora familjefesten med barn, barnbarn osv... wub.gif Då blir vi 20 personer tongue.gif
På nyårsafton gjorde jag en egen komposition, som också blev uppskattad. Blandade hackade kräftstjärtar med mangonarasås (heter den så wink.gif ). Röran lade jag på små runda brödbitar som jag med hjälp av ett snapsglas tagit ur polarkakor. Urgott!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon