Finns det snygga, stora ytterkrukor (minst 25 cm i diameter) som inte är vit plast? Jag har tröttnat på lerkruka+fat / plastkruka+fat / plastytterkruka till mina inomhusväxter.
OK, jag vet att det blir mycket tyngre med keramik, men ändå. Plast kan eventuellt vara OK, men då får det inte se ut som om de skulle sitta ute i vind och rusk.
Vet någon var jag bör leta?
cic
27-12-2004, 19:24
Jag skulle ta en turneé till Plantagen, Blomsterlandet, Ekohallen, IKEA eller varför inte Överskottsbolaget.
Det är inte lätt att hitta så stora krukor, TILL ETT RIMMLIGT PRIS..
Lycka till!
Kattgräs
27-12-2004, 20:44
Hej, tack för tipsen. Ska ut och söka på nätet nu.
Nej jag vet, det är inte lätt att hitta stora krukor till rimligt pris. Men hittar jag några så lovar jag att tipsa!
Kanske dags att starta keramikverkstad?!
kristerh
28-12-2004, 11:59
Bauhaus brukar ha krukor till rimliga priser Jag har tagit in några terracotta blomlådor, dessa har jag orkideér i på fönsterbänkarna, lite udda men ganska snyggt. krister
Kattgräs
28-12-2004, 12:06
...skriver upp Bauhaus.... Jo, en del ute-krukor är helt OK att ha inne, särskilt glaserade. Men det är dyrt. Tack för tipset!
krukan
28-12-2004, 16:56
IKEA har en stor snygg kruka i blå plast som jag först trodde var en ler/terrakotta-kruka. Först när jag kände på den insåg jag att den var i plast. MYCKET fin och STOR.
lolo
29-12-2004, 01:21
Hej! IKEA:s kruka "Ragö" finns upp till 23 cm och kostar 69 kr. Väldigt fin! Finns i beige och blå.
Kattgräs
29-12-2004, 11:55
Jag har kollat IKEAs hemsida, där finns bara några krukor större än 25 cm. Men kanske de har mer i butiken.
Annki
29-12-2004, 20:57
Kör också Bauhaus, Malaysia-krukor. Stora, men tunga! Är personligen förtjust i blå krukor. Men de finns i olika färger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.