Full version: Centraldammsugare
fruberglund
Funderar på att köpa en centraldammsugare och undrar nu om nån har en sån och vad för och nackdelarna är?

Är ni nöjda mer er centraldammsugare och tycker ni att den var värd pengarna?

Det är ju rätt dyrt att sätta in en så det blir nog inte än på några år men det kan vara kul att veta biggrin.gif
Lena
Vi har haft centraldammsugare i 18 är och ser inga nackdelar endast fördelar. Ingen apparat att släpa på, bara en slang, inget damm tillbaka i rummen som i en vanlig dammsugare, inget filter att byta och påsen byts en gång om året. och det hörs nästan inget när man dammsuger för apparaten sitter hos oss nere i källaren.Kan inte tänka mig släpa fram en stor apparat när jag ska dammsuga, det finns inga nackdelar.

MVH

Lena
Caprice
Måste säga att själv har jag aldrig riktigt förstått vitsen med c-dammsugaren....

Har inget emot den, men är det verkligen värt det..?

Dagens dammsugare är ju små och nätta... Har man stort hus / flera våningar så får man byta kontakt då o då... Är inte det bättre och enklare än att ha 10 meter dammsugarslang efter sig...?

Håller med om att minskat ljud och byte av påse 1 ggr / år är kalas..

Skulle vi köpt hus med c-dammsugare installerat skulle jag självklart använt den... Men har ingen tanke på att installera en..
Och det är faktiskt inte ens pga kostnaden.... En ny dammsugare kan kosta nästan lika mycket...

Jag tycker helt enkelt inte att det verkar värt det... unsure.gif

Caprice
zaaritha
Vår är nog bra--i o för sej! Fick den (som romantisk present!!) när jag fyllde 50!
kristerh
Jag är nöjd med min, byter påse 2 ggr om året, fast istället för apparat att släpa på så har man som caprice säger en slang att dra runt på, men jag tycker nog att jag hellre släpar på en slang än en tung dammsugare som slår i allt, dessutom blåser allt överskotts damm som inte fstnar i dammsugaren direkt ut ur huset i och med att utblåset sitter på ytterväggen.
krister
Annlo
Vi är supernöjda med vår C dammsugare! Slangen är jättelätt och upplevs inte alls som besvärande. Vi hänger den bakom källardörren när vi inte använder den! Det blir betydligt renare än med vår gamla dammsugare, nu finns det säkert nya effektiva dammsugare på marknaden... Men det rekommenderas ju till asmatiker så något måste det ju betyda rolleyes.gif

Annlouice
Hoffsan
Jag är också supernöjd med vår. Man förstör inte hörnor och möbler som man lätt kunde göra med den vanliga dammsugaren när man körde emot och så blir det mycket renare och det är tom roligare att dammsuga tongue.gif
fruberglund
CITAT (Hoffsan @ 28-12-2004, 12:38)
Jag är också supernöjd med vår. Man förstör inte hörnor och möbler som man lätt kunde göra med den vanliga dammsugaren när man körde emot och så blir det mycket renare och det är tom roligare att dammsuga tongue.gif

Hehe, roligare att dammsuga laugh.gif , då blir det nog en sen...jag HATAR nämligen att städa mad.gif , det är såååååååååååååå tråkigt!

Det låter ju som de flesta är mycket nöjda med sin. Anledningen att jag frågade var att det var med en artikel om centraldammsugare i senaste Gör så här-tidningen.

Jag tycker det verkar bra men nu har vi fått en vattenskada i huset mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif så det får nog tyvärr vänta några år.
birgitek
Det finns inga nackdelar, bara fördelar. Själv har jag en slang till varje våningsplan och slipper därmed jättelång slang att släpa runt .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon