Full version: Gräskantband 30 cm?
josohl
Vi har byggt en altan som står på leca-block runt vårt nybyggda hus. Vi skall i vår lägga jord på tomten och då behöver vi något "stopp" längs altanens framkant så att inte jorden dröser in under altanen. Jag har tänkt mig gräskantband (sådanadär gröna veckade), men jag har bara hittat max 20 cm höga och det är för lågt. Nån som har sett högre gräskantband? Eller har en annan idé?
Mollgan
Vi köpte begagnade stenplattor väldigt billigt som vi grävde ner på högkant. Frugan har en blomsterrabatt där, runt altangrunden, så slipper man se det tråkiga under den.

God fortsättning önskar Mollgan
uno
Skippa kantband av plast de håller dåligt. Betongkantsten, kanske färgad, är att föredra. Alt. tryckta brädor.
Yin o Yang
Hej Uno, vi har tryckimpregnerade små "staket" rolleyes.gif . De finns på bild i albumet Sommaren 2004 (första bilden). Om jag inte minns fel wink.gif finns de i två olika höjder. De sitter hoplänkade med ståltråd i längder om ett par meter. Lätta att banka ner med yxa (om inte jorden är för hård). Fungerar jättebra, lätt att kanta mot med trimmern smile.gif enligt min gubbe.
netaave
CITAT (Yin o Yang @ 03-01-2005, 09:14)
Hej Uno, vi har tryckimpregnerade små "staket" rolleyes.gif . De finns på bild i albumet Sommaren 2004 (första bilden). Om jag inte minns fel wink.gif finns de i två olika höjder. De sitter hoplänkade med ståltråd i längder om ett par meter. Lätta att banka ner med yxa (om inte jorden är för hård). Fungerar jättebra, lätt att kanta mot med trimmern smile.gif enligt min gubbe.

Sådana har jag också, både 20 och 30 cm höga, fungerar jättebra och bra mycket snyggare än grön plast, inte mycket dyrare heller.
Lätta att bygga på eller korta av är de också tack vare ståltråden.
josohl
Smart med begagnade stenplattor! Det blir nog en jättebra lösning! Tackar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon