Lilla Selma
Hej alla! Jag är helt ny här på Forumet, men jag har flipprat runt lite och läst en hel del. Jag tycker det märks att ni har en del abstinensbesvär nu när ni inte kan vara ute och odla - stämmer det? Man känner det liksom i luften!

Jag ser fram emot att närma mig våren i ert sällskap!

Hälsar Lilla Selma
pejori
hejsan lilla selma och välkommen till forumet laugh.gif laugh.gif
japp...så är det nog, ialla fall hos mej.
jag bara VÄNTAR tills det är dags att så och plantera igen smile.gif smile.gif
vill ha vår nu!!!! wub.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Det ligger nog en del i det du säger, ja!:P
Mvh
Fenja
Yin o Yang
Välkommen! Jo, abstinensen är svår sad.gif . Sneglar på mitt växthus varje dag, för att inte tala om de nya pallkragarna som jag och gubben gjorde iordning i november wub.gif . Men, just nu är det så fint ute med snö och glitter , så jag väntar gärna smile.gif
amaira
ja HEJ Lilla Selma, och varmt välkommen!!!

Nä jag har ingen abstinens, tvärtom tycker jag det är skönt att låta huvudet, kroppen och sinnet vila från all trädgårdsindoktinering.

Det startar snart igen, och då vill det till att jag är "utvilad", för kommer jag väl in i det igen, så är det sådär 120% som gäller biggrin.gif .
Ääääääälskaaar min trädgård wub.gif wub.gif wub.gif , det är säkert, fast det kanske inte låter så just nu rolleyes.gif .

/amaira.
cic
CITAT (Lilla Selma @ 28-12-2004, 17:06)
Hej alla! Jag är helt ny här på Forumet, men jag har flipprat runt lite och läst en hel del. Jag tycker det märks att ni har en del abstinensbesvär nu när ni inte kan vara ute och odla - stämmer det? Man känner det liksom i luften!

Jag ser fram emot att närma mig våren i ert sällskap!

Hälsar Lilla Selma

Välkommen! Ja som du märker så finns det en hel del i luften.. tongue.gif biggrin.gif Jag gillar din analys av de "meningsskiljaktigheter" man kan skönja i vissa trådar.. rolleyes.gif sleep.gif

Som sagt.. VÄLKOMMEN! Hoppas du ska trivas! smile.gif
cic
CITAT (Fenja @ 28-12-2004, 17:16)
Hej och välkommen hit!
Det ligger nog en del i det du säger, ja!:P
Mvh
Fenja

Fenja! Du har humor!! Gillar din nya signaturbild!! tongue.gif laugh.gif

(Även om Butter var lite kul också.. biggrin.gif )
Lilla Selma
Hej, vad kul med snabba reaktioner! Jag har ett växthus, men lyckades inte så bra med mina tomater som jag försökte odla i somras. Därför kan jag nog ha nytta av er alla kunniga och kloka människor!

Annars gillar jag att odla grönsaker och har några pallkragar, så det ska bli roligt!

Hälsar Lilla Selma förväntansfullt
Boxer
Hejsan Lilla Selma. Välkommen hit. smile.gif

Jag har grav abstinens.
Blicken flackar (i trädgårdstidningar), fröfingrarna kliar och spaden & grepen ser ut att ha det olidligt tråkigt.
Jag älskar wub.gif vintern, men min nyfunna hobby är extremt svår att tygla wacko.gif
*Laika*
Välkommen hit, ja som du redan märkt så anfalls många av abstinensbesvär i form av olika lekar att fördriva tiden med. Såna lekar kan driva den lugnaste till vansinnets gränser när forumet segar på så att det inte går att kolla nån annanstans utan att bli utkastad. Men jag har uppfattat det som så att "stämmningen är hjärtlig, men rå" tongue.gif
Mvh. Laika
Blomstertanten
Välkommen till gänget Lilla Selma !

blink.gif wacko.gif Lider svårt av abstinens ! Händerna skakar och jag kastar mej över allt som ens antyder om blommor och trädgård.

Och bara längtar efter våren ! wub.gif
renate
Hej och hjärtligt välkommen Lila Selma!
Jag älskar min trädgård,men har inga abstinensbesvär.Trädgården och jag tar vintervila. Visst; jag länktar till våren jag med,inte till gräsklippning.Om mina trädgårdsredskapen har tråkigt, vet jag inte,har inte frågat.Nu när julen är över och gästerna åkt hem,blir det långa promenader med hunden igen.Nu måste jag tar itu med STA's frölista och bestämmer vad jag ska ha.Bra mellandagssyssla.Frösådd börja i mars här hos mig,inte tidigare. rolleyes.gif tongue.gif
Annica i Sörmland
Jag längtar mest efter att få reda på om mina rosor kommer att överleva vintern... tongue.gif

Sen börjar det snart bli dags att se över vad som ska odlas i vår/sommar. Dessutom fick jag en jättefin sekatör i julklapp som jag vill sätta i fruktträden!!

Är det inte vår snart!!! wacko.gif blink.gif tongue.gif
yla
jag väntar också på att min vindruva ska visa om den överlevt vintern o allt annat som ska komma upp

jag lääängtar
menjag njuter i full drag av vintern också
Yin o Yang
När det blir som värst, ägnar jag mig åt min nya hobby decoupage

Bland det roligaste jag gjort (förutom trädgården förstås tongue.gif ). Är kul att kunna göra något fint, när man inte kan teckna eller måla biggrin.gif . Uppskattad present är det också wub.gif. Finns ett par bilder till i albumet Decoupage
Kattgräs
CITAT (Yin o Yang @ 28-12-2004, 19:16)

Är kul att kunna göra något fint, när man inte kan teckna eller måla biggrin.gif . Uppskattad present är det också wub.gif. Finns ett par bilder till i albumet Decoupage

Så fina! Tror att mitt krukproblem börjar få en lösning. laugh.gif laugh.gif
Lena
Jag längtat efter att se vad som klarat vintern,gjorde två nya perennrabatter i höst och en del planterades lite sent på hösten, jag oroar mig för de växterna nästan som vore de små barn,men det är lite skönt att vila tennisarmar o onda axlar, men nu har jag börjat kolla i frökataloger och ska beställa snart, och snart är det dax att så perenner,
jag vet många sår de på hösten, men har aldrig lyckats med det, jag tycker det går bäst att så perenner tidigt på våren.

Min damm längtar jag oxå efter, och fiskarna med , de bor nu i en 400 l stor tunna i pannrummet

MVH Lena zon 4

Jag har lagt in två sommar bilder i albumet, ska lägga i flera
Lena
Har nu lagt in några flera sommarbilder om nån vill titta

Lena
Sollan
Så fint!
Fialotta
Välkommen lilla Selma...du
har läst av oss bra här.....längtar som tusan efter våren wub.gif
amaira
CITAT (Yin o Yang @ 28-12-2004, 19:16)
Bland det roligaste jag gjort (förutom trädgården förstås tongue.gif ). Är kul att kunna göra något fint, när man inte kan teckna eller måla biggrin.gif . Uppskattad present är det också wub.gif. Finns ett par bilder till i albumet Decoupage

Åh vad fint! wub.gif

Är det inte svårt?
Pillrigt?
Tidskrävande?
Dyrt?

undrar amaira.
LenaTuring
CITAT (Lena @ 28-12-2004, 20:26)
Har nu lagt in några flera sommarbilder  om nån vill titta

Lena

Har kikat en runda i ditt album. Vilken fin trädgård du har, allt verkar trivas förträffligt. Jag undrar vad den blå blomman heter som verkar vara en clematis?

Välkommen lilla selma, lite nya friska idéer till forumet är inte dumt.
netaave
Välkommen hit!
Jo nog längtar man, jag odlar lite krasse under tiden och groddar lite. biggrin.gif
Yin o Yang
CITAT (amaira @ 28-12-2004, 20:41)
Är det inte svårt?
Pillrigt?
Tidskrävande?
Dyrt?

undrar amaira.

Billigt, om man inte köper dyra hobbyfärger tongue.gif . Det går jättebra med vanlig väggfärg (i många färgbutiker har de provburkar till ett billigt pris), tapetklister och möbellack. Dyrast är nog servetterna, men man kan ju byta med varandra smile.gif . Inte tar det mer tid än mycket annat. Jag brukar sitta och klippa ut motiven om det är något på TV som inte kräver total uppmärksamhet sleep.gif
Finns bra böcker att låna på biblioteket biggrin.gif
kerstin z5-6
jag sår -det hjälper smile.gif Målar och lägger mosaik , men mest vill jag att odlingssäsongen ska komma igång på riktigt -ut med tomten o in med tulpanerna ! Välkommen smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lena
Den blå blomman är en clematis men den har jag haft länge och minns tyvärr inte vad den heter, köpte den för 10 år sedan för att ha i en kruka, den skule passa till det, men planterade sedan ut den, den blir inte så hög, kanske någon annan här känner igen den, det blir bollar efter blommorna

Lena
fruberglund
Välkommen hit önskar även jag!

Jaaaaaaaaa, jag är i alla fall otålig och har fruktansvärd abstinens just nu laugh.gif tongue.gif

Vill bara ut och gräva och komma igång med allt jag har planerat i huvudet! Idag har jag faktiskt till och med gjort en ritning på hur min nya rabatt ska bli, vilka blommor jag ska ha och vart de ska vara, har letat i böcker för att försöka kombinera ihop rabatten bra, både med färg, form och blomningstider.

Längtar såååå till våren för att se hur det blir med mina 181 lökar jag satte i höstas och längtar sååå till sommaren för att se hur mina 5 klematis och 4 rosor jag satte i höstas kommer att se ut. Är så spännande så jag nästan spricker. Kommer nog springa ute varenda dag i vår och sommar för att se om nåt slagit ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tesa
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-12-2004, 21:54)
-ut med tomten o in med tulpanerna ! Välkommen smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ut PÅ tomten menar du väl.....eller har du tatt in din i din fina vinterträdgård??? blink.gif tongue.gif

Välkommen lilla Selma...."här är det gott att vara"...
kerstin z5-6
haha ut på tomten ut med tomten smile.gifsmile.gif fast det lär dröja innan jag kan gräva smile.gif lenas Clematis liknar en Cl "Multiblue" men säker är jag inte , snygg är den smile.gif

I växthuset pågår endast vegeterande .. MEN .. Den frösådda Streilitzan -papegojblomman har knopp -efter 5 år -jag väntar o glor ...
Caprice
Välkommen, Lilla Selma... wub.gif

Som du märker har de flesta lite abstinens... biggrin.gif
Fast det finns ju mycket att göra ändå.. Man MÅSTE inte ligga på alla fyra i rabatten, bara för att man gillar trädgård o odling... biggrin.gif

Planera inför nästa säsong, kolla frökataloger, och inte minst att vara här.. biggrin.gif

Och förhoppningsvis har man några andra intressen...

Yin o Yang, dina krukor är toppenfina...! wub.gif

Caprice
zaaritha
Jag har sått krukväxtfröer, några har grott....
Yin o Yang
CITAT (Caprice @ 29-12-2004, 02:12)
Yin o Yang, dina krukor är toppenfina...!  :wub:

Caprice

Tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon