Jag har varit där och kommer nog aldrig åka tillbaka dit, människorna där behandlar många turister som skit, för vi är pengar och "fel"religion...
Flickvännen jag hade då blev hela tiden antastad och det blev mycket skrik och fula glåpord...
Jag har skrivit 5 A4 papper med klagomål på denna resa ang både hur våra turistguider betedde sig samt hur otrevliga lokala förmågorna betedde sig mot oss turister...
Vi fick 250:- tillbaka som nåt slags plåster...
Några andra blev inlåsta i ett torn i Alexandria efter att de betalt entré avgiften för att se på utsikten...
Annars fick de inte bli utsläppta därifrån...
Resan började med att en muslim ryckte resväskan ur handen på mig och sedan ville ha betalt för sin s.k bärhjäp!!
Sen stod vi och diskuterade hans s.k bärhjälp...
Han kallade mig j-a turist och jag kallade han nåt annat vackert...
Sen var det likadant hela resan, alla ville ha våra pengar annars blev de sura, så jämfört med alla andra länder jag besökt är egypten det värsta, t.o.m när vi skulle lyfta planet mot sverige så "ville" inte de att vi skulle få göra detta...
I 5 timmar fick vi sitta i ett plan utan aircondition och svettas som små grisar...
Allah ville inte att vi skulle få lyfta tydligen...(?).
När jag frågade flygplanspersonalen varför så skakade de på huvudet och sa:
De gör så här ibland, de är sådana...
Hela resan var det galnaste vi varit med om, men det finns kanske andra som har haft det bra där...
Historiska monument är otroligt vackra och intressanta, undervattensvärlden kan vara vacker, men även farlig då en del guider är vad de säger:
-:Egyptens bästa dykare...
Just han fick vi, 2 st dykare höll på att dö p.g.a just honom...
Av själva Egyptierna finns ca:10% kvar, resten är araber som invaderade landet för länge sedan...
Mycket har blivit förstört p.g.a deras religion och nu behöver man dessutom poliseskort mellan vissa platser p.g.a detta...
I detta land är det money,money som gäller, man får vara hård om man inte vill bli lurad.
Vi blev inte blåsta p.g.a att jag och de som vi umgicks med inte är lättlurade men de andra särskilt äldre blev totalblåsta när de åkte taxi, eller minibuss samt shoppade...
Detta land jämfört med andra är:
otrevligare människor
vill bara ha ens pengar
Anser jag det vara jämfört med alla andra platser jag rest till...
(Min egen åsikt...)