Har ni skänkt något till katastrofen?
Tycker att det är så viktigt att skänka lite. Har skänkt 100 kr till Röda Korset.
Det tycker jag att alla borde göra

!!!
// Norpan
Sulawesii
29-12-2004, 20:47
Det är synd att människor ofta bara skänker pengar när det händer något som det här.
Hemskt nog händer det ju saker över hela jorden hela tiden och många behöver hjälp. Alltid.
Har skänkt 500:- till Röda Korset och 500:- till Lutherhjälpen. Man känner sig så maktlös när det händer sånt här, man skulle vilja hjälpa till mer men det enda man kan göra är att skänka pengar. Det känns iallafall självklart att göra det.
pisanggoreng
29-12-2004, 21:38
Radiohjälpen
Läkare utan gränser 400 kronor
pisanggoreng
30-12-2004, 09:05
Det Indonesiska Muslimska Rådet (MUI) uppmanade iförrgår alla indoneser att ställa in nyårsfirande och skänka pengarna till Aceh. Igår beslutade Malmö kommun att ställa in årets fyrverkeri. Jag uppmanar alla att göra detsamma. Smällare och raketer kommer ju bara kännas patetiska i nyårsnatten när man vet vad som pågår på andra ställen på jorden.
Röda Korstet.
Jag hoppas att det inte är sant att det dras skatt på de pengar som samlas in till frivilligorganisationerna...
Gossen Ruda
30-12-2004, 13:30
Brukar skjuta upp ungefär en tusenlapp varje nyår. I år har den pengen gått till Radiohjälpen.
kristerh
30-12-2004, 13:55
CITAT (pisanggoreng @ 30-12-2004, 09:05)
Igår beslutade Malmö kommun att ställa in årets fyrverkeri. Jag uppmanar alla att göra detsamma. Smällare och raketer kommer ju bara kännas patetiska i nyårsnatten när man vet vad som pågår på andra ställen på jorden.
Det blir inget fyrverkeri på skansen heller.
krister
inte i Göteborg heller...
pengarna går till hjälparbete i stället...(100.000)
andersen
30-12-2004, 14:38
Jag skall gå till posten och sätta in ett par hundringar till radiohjälpen.
Har varit ute i FC och sett alla människor som stoppar pengar i insamlingsbössorna. Träffade en äldre dam som tårarna rinnande berättade om hur frikostiga människor är... Det värmer i hjärtat, detta förskräckliga till trots.
kristerh
30-12-2004, 16:26
SEB där jag jobbar har skänkt 2.000.000 samt att de dubblar summan som personalen skänker, den summan är uppe i ca 1.400.000:-
krister
Bettson
30-12-2004, 17:30
Jag brukar skicka en hundring per familjemedlen när det är något.
Alltid röda korset eller någon annan organisaton med 90-konto.
Jag skänker aldrig pengar till organisationer som ringer upp per telefon eftersom allt för stor del går till provisioner till de som ringer.
Inga från Närke
30-12-2004, 17:54
Har varit och handlat och stoppade då i en slant i Röda Korsets bössa så nu har jag gjort min plikt till de lidande. Sparade in på nyårsmaten istället. /Inga
Eva i Skåne
30-12-2004, 23:52
CITAT (pisanggoreng @ 30-12-2004, 09:05)
Igår beslutade Malmö kommun att ställa in årets fyrverkeri. Jag uppmanar alla att göra detsamma. Smällare och raketer kommer ju bara kännas patetiska i nyårsnatten när man vet vad som pågår på andra ställen på jorden.
Jo, men jag hörde att Malmö skulle spara pengarna och lägga det på Festivalfyrverkeriet till sommaren istället

.
Det låter ju inte lika bra som de kommuner som skänker pengarna till hjälparbetet.
Hoppas jag har missförstått
Jag skänker nästan alltid nått...
Fast lite mere då till Rengnskog -Djur & Natur , men Rengnskog är dock mycket stor del av oss alla.
Men nu gäller det Asien .
Exotic
GoSatta
31-12-2004, 14:52
Åker till Bangkok om 4 dagar och kommer där både lämna blod och skänka pengar.
Vi skulle ner till Phuket, Phi phi och Koh Lanta där jag har vänner som bor men det känns ju inte riktigt rätt nu. Så vi gör vad vi kan i Bangkok sen åker vi öster ut.
Smekajsa
31-12-2004, 14:55
Smén och jag har satt in pengar till Röda Korset !!
Fialotta
31-12-2004, 14:59
Skänkt pengar och kläder...droppe i havet men man gör vad man kan...
Smekajsa
31-12-2004, 15:31
Mänga bäckar små ........
*Felix matte*
01-01-2005, 00:28
Skänker pengar varje månad till Lutherhjälpen och ger en extra slant till Röda korset idag.
Har sett i media idag att Svenska folket verkligen ställer upp när det behövs.
zaaritha
01-01-2005, 01:27
Skickat!
MrNorth
01-01-2005, 14:06
det blev 300 till röda korset. verkligen smidigt att gå in på redcross.se och direkt bli länkad till min bank. Det gör att man inte tycker det är "krångligt" att skänka pengar

/Henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.