Full version: Bronsrodgersia
fruberglund
Nu kommer en fråga från fru B, Kerstin z5-6 laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har sett en bild på Bronsrodgersia och har blivit störtkär tongue.gif

Finns det nån som har bild på en sån i sitt album? Har tyvärr inte tid att kolla igenom alla album på forumet trots att jag gärna skulle vilja laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Christer i Falköping
Den här bilden hittade jag i AooT:s fotoalbum:
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...7_rodgersia.gif
Christer.
fruberglund
Ahhhhhhh, vad fin den är, jag blir alldeles ha-galen.

Måste köpa den nästa år smile.gif
Ewa L
Jag köpte en sent i höstas — till halva priset — och planterade. Mycket spänd på återseendet unsure.gif i vår, om den nu överlevt.
kerstin z5-6
Det är en av de snyggaste bladväxter jag har -se till att få tag i en med riktigt bronsiga blad , sol några timmar per dag ger den snygga färgen , i helskugga blir de inte lika vackra laugh.gif
Ej prövat så har en känsla av att de kan vara lite knepiga
Sollan
Avundsjukt konstaterar jag att du har en blå bergsvallmo också.... För det är väl bara en?
kerstin z5-6
Just den växten ,Meconopsis har jag en masse - den är så lättodlad här uppe . En st. gör sig bra på vissa ställen medan man kan behöva 10 på andra -Då är det bra att så dem själv -
De gillar kallt klimat smile.gif men nåt ska vi väl ha igen -när vi har så lång o tråkig vinter ......
fruberglund
Ahhhh, vilken underbar rodgersia Kerstin!

Blir alldeles sjuk av avund smile.gif

Nu bara MÅSTE jag ha en!!!
Sollan
Jaha, nu har jag beställt fröm av Meconopsisen! Går de i en brant slänt tror du?
kerstin z5-6
Det beror på övriga förutsättningar -de gillar inte att torka ut , de tycker inte om stark sol o blåst heller -söderut ..Väldränerat lär det ju vara smile.gif
Lycka till
Sollan
Ena riktiga kinkfröknar alltså... Men pröva måste jag...
kerstin z5-6
Självklart !! smile.gif Bor du norrut minskar kinkigheten :)Lycka till med sådden biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon