Gossen Ruda
Funderar på att göra ett uppehåll härifrån. På senare tid har det mest blivit ett grälforum och forum för ämnen som ligger långt från trädgården och fönsterbrädena. Tycker att man borde ha dessa inom synhåll i alla fall. Som ett bevis på detta dyker det upp gamla troll som knappast vet vad som är upp och ner på en växt men som är bra på nonsensinlägg. Det tycks som om en del odlare har svårt att fylla sin dag när trädgården sover. Lyckligtvis har jag ett liv som funkar även under dessa tider. Idag har jag t.ex. varit ute och inhandlat 6 st Corydoras paleatus och 6 st Gasteropelectus sternicla. Natti natti.
kristerh
Trodde att avd småprat var till för just "småprat" dvs diverse wink.gif
I de övriga avdelningarna pratas det ju trädgård fröer o annat som har med odling i, förstår inte vad du är upprörd över sleep.gif
krister
Eva i Skåne
Du kan väl nöja dig med att läsa det som verkar intressant i odlingssyfte sleep.gif .

Snart nog är det ingen som har tid för gräl och lekar. Snart vaknar intresset för växterna igen. wub.gif

Vi är säkert många som vill ha kvar gamla kunniga medlemmar, så svik inte nu. huh.gif wub.gif
Betty
Bli inte borta så länge Åke, vi kan behöva ha kvar lite vanligt vettigt folk här...
Christer i Falköping
Kanske jag skulle köpa några sådana till mitt akvarium också. Just nu är det bara några guppyn kvar.
Christer.
yla
bli nu inte borta för länge nu bara gossen rolleyes.gif
jag skulle sakna dej
fruberglund
Ja, gör du det om du tycker det är tråkig stämning här nu, själv tycker jag inte det är värre än vanligt. Och som nån annan sa så handlar väl småprat mest om annat.

Jag har själv efterlyst mer ruljans på övriga avdelningar men det verkar som om trädgårdsdrömmarna lagts på is för de flesta. Själv så drömmer och planerar jag för fullt och håller just nu på med min trädgårdshemsida som tar 100 år (okej då, LITEN överdrift) att göra p.g.a. alla bilder m.m. som ska läggas in biggrin.gif biggrin.gif

Vi får nog tagga ner och vänta in de andra tongue.gif

Önskar dig välkommen tillbaka när du känner dig redo för lite trädgårdssnack igen wub.gif
zaaritha
Lägg ej ner!
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 29-12-2004, 23:01)
Vi är säkert många som vill ha kvar gamla kunniga medlemmar, så svik inte nu.  :huh:  :wub:

Säger det samma! Stanna kvar och hjälp till att få tillbaka den gamla go'a stämningen från "förr". unsure.gif wub.gif
Ewa L
CITAT (Berith @ 30-12-2004, 06:37)
CITAT (Eva i Skåne @ 29-12-2004, 23:01)
Vi är säkert många som vill ha kvar gamla kunniga medlemmar, så svik inte nu.  huh.gif  wub.gif

Säger det samma! Stanna kvar och hjälp till att få tillbaka den gamla go'a stämningen från "förr". unsure.gif wub.gif

Tror att det är fler än du som känner som så dessvärre. Desto viktigare är det att inte ge upp! Själv läser jag knappt de trådar som "spårar ur" och skriver definitivt inte i dem. Det finns även andra trådar. wub.gif

Typ i januari kommer det att bli full fart i "föröknings-forumet" igen. Och fullt med andra trädgårdsrelaterade frågor.

Tycker iofs att det är fritt fram för vilka ämnen som helst under småprat, men som sagt: Det är upp till mig om jag vill läsa/deltaga.

Så Gossen Ruda: Du behövs här för jämvikten!
Gunvor Nilsson
CITAT (Ewa L @ 30-12-2004, 07:07)
Så Gossen Ruda: Du behövs här för jämvikten!

Ta till dej detta! Lite gnabb kan väl krydda trådarna men jag tycker själv det är trist när nästan varje tråd invaderas av grälsjuka insändare (kanske dom har fått för lite Samarin)! Men det kommer väl ljusare tider! wub.gif

/Gunvor
amaira
Tillhör väl dem som kanske sabbar den gamla goda stämningen, gillar ju småprat...
och "fylla mina dagar" sleep.gif

Hur det än är med det, så kommer jag att sakna dig Åke!!!!!

Stor kram/amaira.
pejori
NÄ det kan du ju inte sad.gif sad.gif
kommer att bli tomt utan dina tågbilder ju wub.gif wub.gif
stanna kvar.... wub.gif
amaira
Ja, i ärlighetens namn HAR jag redan saknat dig - en lite längre tid - Åke...
Du har ju redan "försvunnit" ganska mycket, har du inte? Eller är det bara jag som "missat" dig?
Gossen Ruda
Vill bara påpeka att jag FUNDERAR på att göra ett litet uppehåll. Inte att jag bestämt mig och i så fall inte heller hur länge. Jag tycker bara det är tråkigt att se hur kort stubin en del har. Fenomenet kan dyka upp lite här och var i trådarna så det är svårt att undvika.

Vad som skall avhandlas på detta forum bestämmer inte jag men beträffande "småprat" så står det att den skall innehålla småprat om trädgårdar i allmänhet eller nåt ditåt. Ta gärna och kolla trådarna och se hur bra det stämmer.

Jag kollar inte alla inlägg eftersom en del inte har ett dyft med mina intressen att göra men det är å andra sidan svårt att avgöra utan att öppna tråden. En del rubriker verkar vara skrivna på måfå dessutom.
renate
Jag håller nog lite med dig Åke,det är lite tråkigt här för tillfället. Trädgården är inte så aktuellt just nu,inte min i alla fall.Den håller vintersömn.De tråder jag inte gillar,hopper jag bara över.Jag tror trädgårdslusten kommer tillbaker efter alla helger.Då kommer ljuset och här blir full rullians igen.Nu under julhelgen har jag inte heller varit så mycket här,hade annat för mig.
Du kan ja i alla fall kika in här och kollar om det är något av intresse att läser.
Gott Nytt År på dig.
Sollan
"Småprats" tråden tycker jag är bra, det är ju trevligt att få prata om annat än odling också. I grund och botten har vi ju samma grundintresse.
gammelnalle
hmmmm

kanske jag är fel person...

men VEM är det som gör forumet?? jag hade alltid trott att det var vi själva???

Ewa skrev att
CITAT
Tycker iofs att det är fritt fram för vilka ämnen som helst under småprat, men som sagt: Det är upp till mig om jag vill läsa/deltaga.

tyvärr måste man läsa för att bilda sig en uppfattning... men man måste inte delta i pajkastningen (om man nu tycker att det är sånt..)

så bli kvar Åke!!! (men skit i de som du blir irriterad på
Sulawesii
HJÄLP!! Jag får så ont i ögonen av dom där gula meningarna! Och jag är ju för nyfiken för att låta bli att läsa dom wub.gif !

Visst kan det bli jobbigt här mellan varven, Gossen Ruda, men, STANNA KVAR! smile.gif
Betty
CITAT (Sulawesii @ 30-12-2004, 20:21)
HJÄLP!! Jag får så ont i ögonen av dom där gula meningarna!

Markera dem så går de lättare att läsa! biggrin.gif
Sulawesii
Tack Betty! Det hade jag aldrig kommit på! tongue.gif
*Laika*
Tack Betty! Jag som suttit med näsan mot skärmen o inte sett ett dyft efteråt tongue.gif
Mvh. Laika
cic
Jag skriver inte så värst mycket överhuvudtaget. Väljer att inte kommentera de (äventuella?) konflikter. "Klickar runt", läser lite här och där, söker efter gamla trådar om det som intresserar mig.

Jag har ju inte varit på odla så länge så jag "känner" inte folk här så bra än, men jag gillar den spridning av folk som verkar vara här. (Det är bara någon slags uppskattning efter att har läst profiler och inlägg ska tilläggas)

Det finns trådar som jag säger till mig själv att jag INTE ska öppna, för jag vill inte uppröras/provoceras och jag vill inte lägga mig i. MEN.. nyfiken-i-en-strut-Ciczie kan inte låta bli..

Trist om det blir en massa "avhopp". Alla kan ju påverka forumet! Det är ju liksom vitsen. rolleyes.gif smile.gif
Sylvia
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2004, 22:48)
Idag har jag t.ex. varit ute och inhandlat 6 st Corydoras paleatus och 6 st Gasteropelectus sternicla. Natti natti.

Jag råkade också köpa lite fisk idag, dock inte för grytan! Jag köpte 8 st Rasbora hengeli och 3 st Gyrinocheilus aymonieri.
Mina Poecilia reticulata fick också 8 ungar i går, så det blev plötsligt livat!!
amaira
CITAT (gammelnalle @ 30-12-2004, 20:08)
hmmmm

biggrin.gif wub.gif
*gillar när gammelbjörnen hummar lite*

Ville bara säga det. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon