Full version: Sjuminuterskola
Betty
110 g smör
2 dl socker
1 dl sirap
3 msk kakao

Häll alla ingredienserna i en kastrull och koka under omrörning i sju minuter, på svag värme.Häll massan i en pappersform 15x25 cm. Skär i bitar när kolan har svalnat.
mums filibabba...
Milex
Jag läste det som sjuminuter skola biggrin.gif Jag undrade vad jag skulle få lära mig. smile.gif

Kolan verkar god. Ska testas smile.gif
Betty
CITAT (Milex @ 30-12-2004, 22:26)
Jag läste det som sjuminuter skola biggrin.gif Jag undrade vad jag skulle få lära mig. smile.gif

Kolan verkar god. Ska testas smile.gif

Du skulle få lära dig att koka chokladkola! laugh.gif
TeliaNet
fick ett rus och gjorde den och den blev bra.
Betty
Flyttar upp en av mina favoriter, den här kolan gör jag varje jul sedan minst 20 år... wub.gif

Funkar oxå bra som "nödgodis" när som helst på året om man blir akut sugen men inte orkar gå till kiosken... rolleyes.gif
Zarah P
CITAT (Betty @ 21-12-2005, 14:31)
Flyttar upp en av mina favoriter, den här kolan gör jag varje jul sedan minst 20 år... wub.gif

Funkar oxå bra som "nödgodis" när som helst på året om man blir akut sugen men inte orkar gå till kiosken... rolleyes.gif

Nödgodis är bra grejer! smile.gif
fruberglund
Provade att göra den här kolan men den var alldeles för söt för min smak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon