Full version: Namnlistor
Sulawesii
På lokalradion idag har dom läst upp listor med folk som satt in pengar till de drabbade i Asien.
Måste människor få den moroten för att ge pengar? Eller är det menat för något annat än att människor ska få basunera ut att de är SÅ givmilda?
?
*Laika*
Måste man se det negativa i allt? Det är väl bara bra att det uppmärksammas, herr X kanske kommer på att "ja just det, ja skulle sätta in pengar dit också". Det måste inte va att folk vill ha uppmärksamhet för att dom gjort en god gärning, det kan va så att räddningsorganisationer kommit på att om vi gör det mer uppmärksammat så kanske vi får in mer pengar. Jag tycker att det låter som en bra idé, o självklart så funderar man mer på om man kanske skulle skicka mera dit ner. Alla knep är tillåtna när det gäller att samla in pengar till dom nödställda (tycker i alla fall jag).
Mvh och gott nytt år! Laika
Caprice
Är själv delad till det...
Är det så att det kan dra in ytterligare med pengar, så varför inte...?
Allt behövs..

Däremot är det väldigt sorgligt om det är att få sitt namn uppläst i radio som gör att man skänker en slant...

Däremot låter det som en bra ide´för att få företag att haka på...
De vill ju alltid ha lite reklam, och dessutom blir det då lite större summor, förhoppningsvis..

Ska prata med folk på jobbet på söndag..
Jobbar på krogen... Vet att vi har en pott med nästan 20.000:- som vi ska göra något "kul" för...
Mitt förslag blir att om vi i personalen skänker den potten så ska själva företaget skänka (minst) lika mycket...

Om vi då får ihop 40-50-000:- skulle det kännas gott i hjärtat...
( Laika: Du ser, jag har ett.. hjärta, alltså.. ) tongue.gif

Caprice
*Laika*
Caprice, det kanske vart framlockat (hjärtat alltså) tongue.gif Fast du kan dölja det ganska bra ibland wub.gif Gott nytt år på dig ändå / Laika
Sulawesii
Jovisst, jag kan hålla med om att målen helgar medlen. I slutänden blir det ju bara bra.
Men, jag blir iallafall spyfärdig..... blink.gif
Caprice
Alltså, vad är det för fel på stenhjärtan... ???? tongue.gif

Gott Nytt År på dej med, Laika...!

Caprice
*Laika*
Nu ska vi inte va såna, Sulawesii. Ska jag skicka en spypåse åt dig eller illamående piller? tongue.gif Tänk positivt, försök att vända på allt o tänka ur en annan synvinkel, det låter säkert mycket bättre då. wink.gif / Laika
Sulawesii
Helst ett piller! tongue.gif
Fenja
Det är väl just att skapa en "ge och vinnsituation" som all sponsring bygger på. Jag kan inte se att pengarna som skänks skulle bli mindre värda på något vis för att givaren vill ha sitt namn uppläst i radio?!!
Det man däremot KAN fundera på är om organisationen som samlar in BETALAR radiostationen en del av medlen som kommer in för att allas namn läses upp... och i så fall hur mycket av pengarna? DET är den trista baksidan med att ge till organisationer... Jag har arbetat med just sådant här över tio år...
Mvh
Fenja
råse-marie
Att få namnen upplästa är kanske inget givaren har haft som krav unsure.gif ?

När det gäller företag så ser jag inget konstigt i det utan som vilket reklam inslag som helst men där pengarna går till något vettigt och dessutom lockar det säkert andra företag att ge en slant.
Jag tror att det helt enkelt ger MER pengar till insamlingen och det är väl BARA BRA wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon