Full version: Chili
Sulawesii
Nån som kan tala om för mig om Svenska Chilepeppar Föreningen är bra? Funderar på att gå med, även om jag inte är så jätteinsatt.
pisanggoreng
Jag förstår inte riktigt varför man ska bli medlem... Visst, man får tillgång till en del av deras sidor på internet, men chiliinformation kan man ju hitta (gratis) lite här och där... Eller finns det någon annan fördel?
Ingrid på Västkusten
Jag var med ett år - den är mestadels koncentrerad till Sthlm så inget för mig.....dessutom så får man ut så mkt utan Internet och trädgårdsforum samt diskussionslistor på t ex yahoo att man inte behöver dem.....men iofs det kan ju ha ändrat sig sedan jag var med?!!??
Sulawesii
Ok. Tack för era svar!

Har ni några bra länkar till chilisidor?
Ingrid på Västkusten
Börja hos Mats :-)

http://hem.passagen.se/habanero/

www.borssen.com kan man hitta en del tips på också....receptböcker och annat kul

www.fieryfoods.com

Hälsar ingrid
Sulawesii
Tack Ingrid på Västkusten!
gutta
Jag är medlem i föreningen sedan i somras. Jag kan hålla med om att man kanske inte "får" så mycket som man inte också kan få på annat håll men ett föreningsmedlemsskap handlar väl om mer? Att visa sin tillhörighet? Är man en chilihead så är man.

Mina erfarenheter:
- Massor med länkar på hemsidan. T.ex finns en särskild site om enbart rocotopeppar.
- Många spännande recept.
- Nyheter och tips via mejl utemellanåt, t.ex kom det förslag på en het nyårmeny.
- Ett lite dött diskussionsforum men den som vill ha svar får alltid kunniga sådana av Jonas Borssén.
Ingrid på Västkusten
CITAT (gutta @ 08-01-2005, 15:34)
Jag är medlem i föreningen sedan i somras. Jag kan hålla med om att man kanske inte "får" så mycket som man inte också kan få på annat håll men ett föreningsmedlemsskap handlar väl om mer? Att visa sin tillhörighet? Är man en chilihead så är man.

Javisst och det behöver man itne vara med i föreningen för att vara :-))

Som aktiv i flera föreningar är det en oföreningsaktig förening tycker jag...jag vill ha mer än så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon