Caprice
Här i "vårt" område märktes det då ingen skillnad i antal fyrverkeripjäser...
(Sthlm - Nacka)

Det var minst lika mycket som förra året..

Trodde det skulle bli lite mindre i år, pga att folk skulle skänka pengarna istället för att bränna upp dem... wink.gif

Fast det verkar ändå gå bra i insamlingsbössorna, Röda Korset hade redan fått in över 45 miljoner...
Och det är bara dom..!

Hoppas verkligen det fortsätter i den takten.. wub.gif

God Fortsättning alla Odlisar..!

Caprice
Boxer
Här var det också full rulle. Tyvärr.

Blev faktiskt illa berörd över att folk smäller upp pengarna. sad.gif
Sommartorparn
Mycket mindre än det brukar vara!!! Kom i gång senare och slutade tidigare.
(Stockholms södra förorter med utsikt in mot stan)
Monica M zon 4
Tyckte nog det var ungefär lika mycket som vanligt. Kanske liiiite mindre. Jag bor på en liten ort 2 mil söder om Borås.
Jejja
Här sköt vi då raketer. Raketerna hade vi köpt redan före Asien-katastrofen, och vi skjuter för att barnen ska få vara med om nåt kul. De vet ingenting om någon katastrof och det vore trist om inte de fick fira nyåret som "vanligt". Pengar har vi också skänkt så klart, till Rädda barnen.
Keya
Nej inte märkte jag någon skillnad heller i fyrverkerierna här i Sköndal.Man får väl hoppas folk köpt pjäserna innan Asienkatastrofen.Gillar inte detta miljöförstörande firande överhuvud taget.Det regnar ner tungmetaller på vår kära jord.
Vi körde hem vänner till Gärdet kl2 på natten- hela stan luktade SVAVEL
ariana
Det var som vanligt de small överallt
det är så tråkigt för våra hundar blir så skrämda
darrar av rädsla tråkigt inte alls roligt mad.gif
amaira
Själva fyrverkerierna var väl lite mindre kanske.
Men smällarna.

Fyrverkerierna tycker jag är okej, särskilt för barnfamiljerna.
Men smällarna, och det där "okynnessmällandet" som pågår hela kvällen och långt in på natten, i stort sett oavbrutet.
Bläh!

Lider med alla djuren, både tama och vilda.
Och även med luften rolleyes.gif .

/amaira.
Ciczi
CITAT (Sommartorparn @ 01-01-2005, 02:33)
Mycket mindre än det brukar vara!!! Kom i gång senare och slutade tidigare.
(Stockholms södra förorter med utsikt in mot stan)

Håller med Sommartorparn. Det började senare och slutade tidigare även i Trelleborg.

Ciczi
Sylvia
Det var nästan som vanligt, småungarna var ute tidigt och det small överallt, nästan mitt framför ens dörr! Våra katter var helt ifrån sig, kröp ihop under sängen eller var tätt intill våra fötter hela kvällen och vågade knappast ut alls. Gick en runda med dom först vid 2-tiden på natten när det hade slutat banka.
Men de offentliga fyrverkerierna uteblev, GöteborgsPosten och Gbg:s stad skänkte pengarna istället. Bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon