Full version: Svärmorstunga
Keya
http://www.odla.nu/album/data/reseda/tb_23...2386_p21816.jpg

tycker jag! Fast många verkar ha aversioner mot den.Jag tror det beror på namnet... Bilden är från Botaniska trädgården i Puerto de la Cruz på Teneriffa för några veckor sedan. En alle´med tungor! Vilket fint resmål förresten om man gillar blommor och blad!
Keya
Varför blev bilden så liten? Har inte riktigt lärt mig detta med bilder.Nu blev jag så trött.Godnatt till imorgon!
Åsa, mälardalen zon 2
vänsterklicka på bilden i ditt album först så den blir stor.

högerklicka sedan på bilden och under egenskaper hittar du bildadressen till den stora bilden som du klistrar in i rutan som dyker upp när du klickar på länk eller bildknappen.

(Tips: länka ditt fotoalbum till din forumprofil genom att uppdatera din profilinformation då går det lättare för andra i forumet att hitta ditt album för då får du en kameraikon längst ner i dina inlägg som folk kan klicka på.)
Keya

Tack Åsa! Jag gör ett nytt försök med bilden...
pejori
visst blev den fin? biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Keya...där skulle jag velat gå...jag älskar Svärmorstungan. wub.gif
Så här ser mina ut ikväll wub.gif
zaaritha
Blommar den?
Har haft min i 12 år........
Fenja
Om man missköter dem utav bara den Zaaritha så blommar de, med ljuvligt doftande, sirliga små vita liljeblommor! För liten kruka, ingen gödning, vattna sällan och sporadiskt, om du har möjlighet låt den få en kallare placering en period. DÅ tror den att den ska dö och blommar! tongue.gif
Mvh
Fenja
Anki på Öland
CITAT
Om man missköter dem utav bara den

Aha, det var därför min blommade..........
Anki
Ljusalfheim
Jag håller med om att den är ytterst vacker.
Dessutom är den ju grymt kravlös.. wub.gif
I Cairns i Australien har de svärmorstungor ute i rabatterna också, men jag såg aldrig ens skymten av en tung-allé. På samma ställe hade de någon slags bladväxt istället för gräsmattor. Jag har sett liknande marktäckning i andra tropiska områden. Är det någon som vet vad det kan vara för något och om man kan göra lika dant i Sverige?
en av mina svärmorstungor
Sulawesii
Ajajaj för att hamna i den häcken!!

Ser väldigt tufft ut! Men, min här hemma är jag trött på. Kan inte få nån riktig fason på den.
Christoffer
Ljuvligt vacker. Har bara vattnat min en enda gång på 10 månader! En bra växt och vacker!
Keya
jag är visst inte ensam om att gilla svärmorstungan! En släkting som visst kallas svärmors bandrosett kan också vara fin men oftast ser den för jäklig ut.... fast man ser den sällan nuförtiden (?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon