amaira
Tänkte bara få se det såhär "samlat".
Har ju själv bredband sedan i våras - fantastiskt är det! (även om det är problem ibland)

Ska börja ta lite mer hänsyn vad gäller bilderna, mera länka till dem, än sätta dem i trådarna, om det inte är direkta bild-trådar rolleyes.gif .
*Laika*
Jag har ett modem från stenåldern, eller ännu äldre. sad.gif Allt går så segt o ibland är det som om det fastnat i kola. Odlas server som verkar va lite uråldrig också gör väl inte saken bätre. Hopas att utvecklingen tar sig hit till mig nån gång också.
Mvh. Laika
Susanna
Jag sitter också med ett modem från stenåldern. Visserligen har vi tillgång till bredband hemma om vi vill men eftersom jag vistas så mycket på landet tycker jag inte riktigt att det är värt kostnaden. Men det är jättetrist att inte kunna surfa runt i alla album.

Susanna
Tesa
Har nog ett modernt modem eftersom det är inbyggt i nya datorn men det är inte mycket bättre än det stenålders som jag övergav tidigare i veckan....46.6 kb/s är jag uppe i jämfört med 33.6 tidigare..... rolleyes.gif det borde ju klara 56.... wink.gif ....får väl flytta tunt datorn lite och se....

Jag ahr haft lite jobigt med mastodonttrådar som den med massa bilder hemifrån er.....meeen jag vill ju såååå gärna... wub.gif så jag har suttit här i evigheter ibland och väntat..... rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Jag är stenålderskvinna ett tag till :-) bredband finns numera även här men är inte helt högprioriterat ännu.......få se i Februari ( flin flin)

Hälsar ingrid som nog 'joinar' 2000 talet i år i alle fall ( hahaha den nya diskmaskinen i det nya köket tyder ju på det i alla fall!)
Skatmor
CITAT (amaira @ 02-01-2005, 12:57)
Ska börja ta lite mer hänsyn vad gäller bilderna, mera länka till dem, än sätta dem i trådarna, om det inte är direkta bild-trådar  :rolleyes: .

Glädjande!:)
Själv skaffade jag bredband för ett år sedan.
Men med tanke på att hemskt många - tror jag hört en siffra på kanske uppemot 2 miljoner - ännu surfar med "ång-modem" i Sverige är det förvånansvärt hur lite hänsyn som vanligen visas dem.
Sollan
Som innehavare av "ångmodem" tuggar jag fradga över alla trådar med m-å-n-g-a och s-t-o-r-a bilder....*suck*
Iris i V-botten
Inget bredband här heller.
För att få det hit skulle vi få en kostnad på ca. 10 000 + 20 tim eget arbete.
mad.gif mad.gif mad.gif
Ockerpris ansåg de flesta här i trakten så det blev inget av.
Vissa orter inom kommunen däremot behöver "bara" betala 5000 trots att de ligger längre från centralorten.
Alla har inte större befolkning heller så det är bara "mobbing " mad.gif
Sommartorparn
Hemma har jag bredband och på landet kör jag med telefonmodem. Långa trådar med många bilder är helt meningslösa att öppna när man surfar med modem! Även om det bara är det sista meddelandet man vill läsa, så ligger det inte still p.g.a. att bilderna längre upp i tråden öppnas långsamt en efter en. Att länka bilder i stället för att lägga in är en god idé!
wink.gif
Tingstäde
Ångmodem - javisst
wacko.gif blink.gif rolleyes.gif
Tingstäde
Sollan
Schysst! På tal om bilder...
anne-li i olofstorp
Ånga vete 17 om det drivs med, men modem är det och sakta går det....

Kan det vara ett "trampmodem" jag har fast jag glömmer att trampa?

Fin bild tingstäde, tog bara en stund att få upp.....
Anne-Li laugh.gif
yla
man kan ju som sagt va länka in bilderna men man kan ju också göra bilderna lätta i bild programmet
jag har bredband inte nåt jättesnabbt precis utan telias adsl o de e inte alls så snabbt men hos dotra går det seeeeegt jo så jag vet hur elendigt de kan vara
Lena
Hät har vi telias ADSL och det går snabbt nog, inget problem med att se bilder
Lena
Ralf
CITAT (Sommartorparn @ 02-01-2005, 18:15)
Hemma har jag bredband och på landet kör jag med telefonmodem. Långa trådar med många bilder är helt meningslösa att öppna när man surfar med modem! Även om det bara är det sista meddelandet man vill läsa, så ligger det inte still p.g.a. att bilderna längre upp i tråden öppnas långsamt en efter en. Att länka bilder i stället för att lägga in är en god idé!
wink.gif

Detta med bilder har vi prata om tidigare.
Om ni har Microsoft Explorer: Gå in i Verktyg, Internet-alternativ och fliken Avancerat (inte så avancerat som det låter). Där letar ni rätt på multimedia och väljer bort "Visa bilder".
Posse
CITAT (Ralf @ 02-01-2005, 20:51)
CITAT (Sommartorparn @ 02-01-2005, 18:15)
wink.gif

Detta med bilder har vi prata om tidigare.
Om ni har Microsoft Explorer: Gå in i Verktyg, Internet-alternativ och fliken Avancerat (inte så avancerat som det låter). Där letar ni rätt på multimedia och väljer bort "Visa bilder".

Under Foruminställningar i ens kontrollpanel här på Odla kan man ta ställning till bl.a. följande:

CITAT
Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen?
Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?
Vill du se andra medlemmars signaturbilder i inläggen?

Jag antar att det tar typ minst tio gånger så lång tid för oss med bara "ångmodem" att ladda ner sidor, bilder och program. unsure.gif
Sommartorparn

Tack för tipset, smile.gif
Det kände jag inte till.

Men ändå är det väl för en modemsurfare ett sämre alternativ att behöva välja bort ALLA bilder jämfört med att kunna klicka på länkar och se dom bilder han/hon vill se ?
Ralf
CITAT (Sommartorparn @ 02-01-2005, 22:44)

Tack för tipset, smile.gif
Det kände jag inte till.

Men ändå är det väl för en modemsurfare ett sämre alternativ att behöva välja bort ALLA bilder jämfört med att kunna klicka på länkar och se dom bilder han/hon vill se ?

Ja men då kan du klicka på de bilder du eventuellt vill se o välja "visa bild" så laddas bara den bilden in i din dator!
renate
Jag har ADSL, och det där med bildinlägg ska jag tänka på.Antingen länka eller hänvisa till albumet om man vill visa nya bilder. De rörliga bilderna i signaturen tog jag bort. tongue.gif
Caprice
Här körs det med bredband..
STOR skillnad mot "vanligt" modem..

Det "bästa" som finns hos Bostream ska det visst vara..

Bilder laddas ned superfort, stannar inte ens till...

Caprice
Sollan
CITAT (Sommartorparn @ 02-01-2005, 22:44)

Tycker också att det är trist att vara tvungen att göra så. Det är ju ändå lika lätt att lägga in en länk.... Dessutom har jag inga problem med smilies eller rörliga signaturbilder utan tycker att de piggar upp. Det som är problem är de stora bilderna som många lägger in i inläggen.
Sommartorparn
CITAT (Ralf @ 02-01-2005, 22:47)
Ja men då kan du klicka på de bilder du eventuellt vill se o välja "visa bild" så laddas bara den bilden in i din dator!

Tack för tipset! rolleyes.gif
Tirre
Ja, fort går det inte, vårt modem! wink.gif
Långsammaste sorten.

Ringde till Telia, när vi flyttade in förförra hösten, för att höra mig för om det där ADSL som de skickade reklambroschyrer om (då UTAN förbehållet "kan inte fås på alla orter" i skrivet i minimal text längst ner på broschyrens baksida).
Så här, ungefär, lät det samtalet:

"Ja... nu ska vi se... Var bor du nånstans? Jaså... Vad hette det sa du? Nä, det finns inte i mitt register... kan du stava till det? Ja... nä... den adressen finns inte..."
"Äh... ??? Men jag har ju ett telefonabonnemang!! Du måste väl för tusan kunna lokalisera min adess?!"
"Jag ska se... eh... vad har du för telefonnummer? Jaha... ja... Mmmm... Nu... jaha, där har vi det... Nä, där kan man inte få ADSL, det finns inte på den telestationen."
"Nähä... Men i er broschyr här så står det att alla kan få...?"
"Ja, men det stämmer inte, ser du. Kanske kan du få nåt som kallas ISDN
[eller vad det nu var det hette]
... Ska se här... Nej, det finns inte heller."
"Nähä... Men finns det inte nåt slags beslut, har jag för mig att jag hört, att alla i Sverige ska kunna ha bredband innan ett visst datum? Har du några uppgifter om det?"
"Ja... alltså, vi bygger ju ut systemet hela tiden, så det kan du ju kolla då, efterhand, när det ska göras i... eh... där du bor."
"Jaha, hur får man reda på det då? Har du nån tidsplan tillgänglig, så man kan få veta om det är planerat att ske inom det närmsta året eller så, t ex?"
"Nej, men du kan ju gå in på Internet och kolla på vår hemsida där vi hela tiden uppdaterar sådan information."
"...!!! Eh... Internet... ??!!! Du menar det jag just ringt för att fråga om när jag kan få i mitt hus??"
"Eh.. ja... eh..."

Än har det inte dykt upp nåt bredband, men jag och mitt gamla modem håller utkik. Dock inte på telias sajt, eftersom den tar alldeles för lång tid att ladda ner...
wink.gif

// Tirre
Malvia
Har modem som finns inbyggt i datorn som är ca ett år.
Har inga problem normalt med hastigheten. På gamla datorn med modemet utanför var det hur segt som helst. Vi har option på 5 år att koppla in bredband, nedgrävt, men har inte bestämt oss än. Finns kabel till tomtgräns.
rolleyes.gif
Filleville
Snart ska vi få bredband eller ADSL är det väl snarare. Det ska bli så kul så kul. Vi hade bredband i stan och så flyttade vi ut på landet och har fått hålla tillgodo med modemuppkoppling sedan 1 år. I början var det jättejobbigt men nu har man vant sig.
Men jag saknar möjligheten att skicka bilder. Bekanta har fått tillsägelse att inte skicka bilder till oss för man kan inte sitta och vänta på att dom ska laddas ner, det tar för lång tid helt enkelt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Även jag surfar fortfarande med modem.

Men när jag väl har bestämmd mig om jag skall ha Com hem bredband eller Adsl så skall det bli bredband.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon