Eva i Skåne
I augusti-sept sådde jag några tvååringar, bl a mariaklocka och riddarsporre och även primulor.
Antagligen var det för sent och det hann inte komma upp mer än hjärtbladen. Sen blev såkaren kvarglömda på terassen där det finns halvvägg och plasttak, men både eventuell snö och regn kan blåsa in.
Nu har jag varit i stugan över nyår och upptäckte att det såg likadant ut i krukorna som i höstas, inget bortfruset, men så har vi ju inte heller haft några längre frostperioder - några dygn då och då bara.

Finns det något hopp om dessa små liv? unsure.gif
Vad ska jag i så fall göra för att klara dem? (Nu står de kvar som de gjort hela hösten.)
Anna Maria
Fast är det inte så det skulle kunna se ut om de såtts på normalt sätt, självsådd alltså? Här hittar jag små plantor nu, när vi har en töperiod, runt vallmor och linaria och borstnejlika t ex. De är gröna och fina och har nyss varit under snön. Jag skulle bara låta dem vara och sätta ner dem i vår.

Maria
kerstin z5-6
Eftersom du bor i Skåne , tror jag det är lugnt -låt dem inte torka ut i vårsolen bara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon