Full version: Nu har jag...
Sollan
Jippii! Har petat ner frön av en gul vildpellis och en rosa/vit "tam", som jag fått av Annki. Har hällt kokhett vatten över de vilda enligt råd och satt hattar av äggkartong över.
(har redan varit och kikat om de har kommit upp....wacko.gif )
Men jag väntar fortfarande på Impecta katalogen....
kerstin z5-6
Spännande -hattar ?? Jag kan inget om pelargoner smile.gif ... men jag börjar ha några sorter , trots mitt löfte att låta bli dem .
Du får berätta vad hattarna är till för -mörker ? och hur det går med sådderna laugh.gif
Sollan
Ja, jag får väl skam till sägandes säga att jag inte är säker... Det heta vattnet kändes värst. Men det ska funka sägs det! Och eftersom jag är så lat att jag inte orkar göra hattar så slaktade jag istället äggkartongen.
Kan tillägga att det går väldigt bra att så i äggkartonger också.
Tirre
Impecta-katalogen fick jag dagarna före jul!
Den bästa julklappen av alla!

Hoppas du får den snart!
// Tirre
Britt zon 3 fi
Jag fick också Impecta-katalogen veckan före jul hit till finska sidan av Bottenhavet. Man tycker ju den borde kommit tidigare överallt i Sverige....
kerstin z5-6
Britt ! jag kan bara svara för Svenska förhållanden när det gäller GN o frö/tull -Får du problem -maila mej -Du kan beställa till mig o jag kan skicka fröna vidare i neutralt kuvert tex smile.gif Klart du ska ha GN frö -Hälsar K
Britt zon 3 fi
Tack för det, Kerstin!
Sollan
GN ??????
kerstin z5-6
Gardens North smile.gifGN
jag skrev i fel tråd Sollan , igår var mitt bredband inte måttligt segt -så jag fick skriva där jag för tillfället kom in .. o varje inlägg tog 15 min .. suck -sorry biggrin.gif
Sollan
Ja, nu har jag sått olika vallmo, bergsvallmon, aklejor av alla sorter, stjärnflockor, gräs och....

Nu står hela alltet ute i "kylan" (9+)
Sollan
Ha! Nu har två vildar och tre rosa/vita kommit upp! Det är vår!
kerstin z5-6
Grattis Sollan laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon