Full version: Gardens North
Britt zon 3 fi
Hur mycket extra omkostnader blir det när man beställer frön från Gardens North med tull och dyl.? Jag har bara beställt frön inom Europa tidigare.
kerstin z5-6
Inga - förutom ev frakt 35 kr om du ej betalar med Visa biggrin.gif
Caprice
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2005, 23:13)
Inga - förutom ev frakt 35 kr om du ej betalar med Visa  :D

Britt,
Vi är några som gjort varsina beställningar ifrån Gardens North...

När man fyller i sin order, fyller man i bla land, och maskinen ska då själv räkna ut shippingkostnad...

Det har visat sig att vi som beställt har fått 0:- i shippingkostnad.. biggrin.gif

Ordrarna är betalda och klara, men om det stämmer eller ej, vet vi inte...

Caprice
kerstin z5-6
Nåja -om jag säger så här -Under de 6 år jag beställt av denna firma -långt innan de hade hemsida -har jag aldrig betalat mer än 20-30 kr för frakter och omkostnader - den exakta summan , minns jag inte ,men då det rör sig om sådana småsummor kanske det är egalt ?
Alltså det tillkommer inte några extrema kostnader vid fröbeställningar från Gardens North Canada
Ingrid på Västkusten
Kom ihåg att om man har otur så kan man fastna i tullen och behöva betala tull - har iofs aldrig hänt mig med frön nånsin under min långa glada fröskicakrkarriär ( :-)) ) men väl med böcker.... dte beror på reglerna i det land man bor ( i EU) - Sverige har vansinnigt snåla regler för import ( minimikostnad).
Britt zon 3 fi
Tack för svar. Nu ska jag ta mej en titt till på Gardens North.
Jag beställde för några år sedan endast en fröpåse (som jag bara måste ha) från Rara Växter. Den påsen blev det tull på och så var ju summan i kr så blev det 40mk extra (mk på den tiden) plus porto. Totalkostnaden för fröpåsen blev många gånger högre än fröpåsens pris. Efter det har jag varit lite försiktigare men också haft bättre tur.
Ingrid på Västkusten
Oj de måste ha varit innan EU det. Gudars skymning så taskigt! Ja det äör så man blir förgrymmad------goda vänner i Norge fick också tulll på frön de beställt firån England så ibland är tullarna verkeligen på hugget!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon