Caprice
Trevligt att se människor som har mycket pengar, och förstår att
använda dem väl...

Expressen

Caprice
Sulawesii
Ja. Och att göra jobbet själv. Bra jobbat!

Störande upprepning..... orkar inte omformulera meningarna.
Ciczi
Ja det är verkligen hedervärt!

Ciczi
Boxer
Bra! smile.gif
Ralf
Johan Staël von Holstein är en man som skickligt har utnyttjat media tidigare och lurat massor med folk att investera i hans olika affärsprojekt. När han var VD för Icon Medilab ringde han pressen så ofta att dom till slut tackade nej till att skriva det han ville. Mannen är så duktigt på att duperar sin omgivning så att han tror sig själv.

Så nu är han o delar ut pengar i Asien. Vem tipsade pressen om detta? Klart att han själv gjorde det!!!

Han gör det nog i de fattigas syfte men de är ungefär lika behjärtansvärt som att åka till Tensta eller Rosengård o dela ut pengar till fattiga.
Hur vet han vilka som är behövande?
Är dom hjälpta av en liten snutt pengar?
Knappast!

Dessa invånare behöver åter igen långsiktiga inkomster som dom fick av sina hotell.
Det måste till någon form av statlig lön för röjningsarbete.
Det behövs någon form av ersättning/räntefria lån för att bygga upp landet igen (och samtidigt får det ej konkurrera med befintliga hotell....)

Att stå o dela ut pengar är enbart patetiskt
Det behövs ca 400.000 doser koleravaccin inom några dagar...
Larv att dela ut stålar på gatan då. Det hela är som att ge konstgjord andning i några minuter åt ett fåtal.

Den som vill läsa mera om denna man kan klicka här.
Sulawesii
Ajdå. Är han en sån fuling. Visste jag inte.
Boxer
CITAT (Boxer @ 04-01-2005, 20:40)
Bra!  :)

Inte bra! sad.gif
Caprice
Ralf,
tanken slog mej med när jag läste artikeln... sad.gif
Sambon är IT-konsult och vet mkt väl vem han är.. Och HUR han är...

Däremot tycker jag inte det är helt förkastligt att göra som han gör...

// Är dom hjälpta av en liten snutt pengar?
Knappast! //

JODÅ..! Det som är "en snutt" pengar här är en hel förmögenhet där..

Och pengar som skänks världen över kommer såklart bla att användas till vaccin och annat livsviktigt..
Däremot är det inte säkert att tanter som tex blivit av med mopeder får nya av dessa skänkta pengar.. Tror att dessa skänkta pengar kommer gå till större projekt som återuppbyggnad, vaccin akut behov av mat mm...
I första hand iaf...

Om han är villig att betala 150.000:- för att nämnas i Expressen, så är det helt OK för mig... Han ger akut hjälp, och all hjälp är välkommen...

Caprice
pejori
men...
hans fru sitter ju hemma och samlar in pengar som dom ska dela ut blink.gif blink.gif :blink:då är det ju inte hans egna pengar han delar ut utan givarnas pengar wacko.gif wacko.gif wacko.gif
då kan jag också vara givmild, om jag inte behöver ta mina egna pengar...eller?
-asno-
Sen måste man ju undra om den mannen ens törs sätta sin fot på de ställen där pengarna behövs mest...
Och hur vet den som ger att pengarna verkligen delas ut?
Nä, låt dem som verkligen kan det här och som är seriösa sköta det här.

/Åsa
*Laika*
Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person)
Mvh. Laika
Anki på Öland
CITAT
Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person)
Mvh. Laika

Håller med dig!
Anki
andersen
CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2005, 21:40)
CITAT
Mvh. Laika

Håller med dig!
Anki

Det gör inte jag. Tycker det är hemskt att göra pr på en sådan händelse som det är när ca 150 tusen människor har döt.
Sulawesii
CITAT
Det är inte bara svenskar som får ekonomiska bidrag, häromdagen köpte han två mopeder till två thailändska kvinnor som blivit av med allt de ägde.

Låter inte som om så många Thailändare får ta del av pengarna tycker jag.....
andersen
Vill åxå säja att jag tycker att det var hemskt med dom svenska telefonbolagen som tävlade i pr om att erbjuda gratis telefoni till områderna, det är inget annat en att skaffa reklam dom dödas bekostnad.
Sulawesii
Tänkte jag också på, andersen!
Ralf
Jag kan bemöta signaturen Laika på alla punkter i hennes inlägg i denna tråd. Men jag finner det inte meningsfullt med tanke på det ordval och den ton som skribenten använder.
Copycat
Hejsan Ralf !
Jag hittar ETT inlägg av Laika här i den här tråden, men det måste uppenbarligen saknas minst ett. Har det möjligen blivit raderat (redigerat), eller är det detta enda inlägg som fått dig upprörd?
I så fall så förstår inte jag var du får det här med ordval och ton ifrån. Om det skulle vara så upprörande att läsa "skitstövel", så måste jag ju medge att jag sett betydligt värre ordval här på forumet.
Dessutom verkar det inte ens vara dig hon anspelar på, utan en person som du själv har fällt betydligt värre ord om.
Vad det gäller tonen, så uppfattar inte jag det som någon ton alls, inte en endaste smilies som skulle stärka tonfallet. Är det inte som man själv VILL läsa det i så fall, om man hittar ett tonfall i det inlägget.
Nu börjar jag förstå vad dom andra menar med frasen "att läsa som fan läser bibeln" jag läser ALLA rader, inte bara mellan raderna. Prova du också Ralf, det kanske ser annorlunda ut då, om du läste alla ord istället för några utvalda. wub.gif
tomas99
CITAT (Laika @ 05-01-2005, 20:37)
Mvh. Laika

Hur är det möjligt att skicka något sådant? för det första så är det ett personangrepp, och för det andra var är ansvarig för sidan som inte går in och tar bort det som Laika har skrivit.

Mvh tomas
Smekajsa
Personangrepp på vem ????

Du får nog läsa stycket en gång till Tomas99.

rolleyes.gif rolleyes.gif
Fenja
CITAT (tomas99 @ 07-01-2005, 08:56)
Mvh. Laika

Hur är det möjligt att skicka något sådant? för det första så är det ett personangrepp, och för det andra var är ansvarig för sidan som inte går in och tar bort det som Laika har skrivit.

Mvh tomas

Vad sjutton är det du yrar om?!! Exakt VAR har du ett personangrepp i Laikas inlägg? Tycker du verkligen att det ska finnas åsiktscensur här? Varför är det så himla populärt att ge sig på de som vågar stå för sina åsikter? Om man inte tål det så kanske man ska hålla sig till Kalle Anka...
Mvh
Fenja
Berith
Det finns så många underliga människor.... unsure.gif huh.gif
ikognito
I och med regnskogseffekten alltså skövlingen som har pågått längre är denna Tsunami skördar många liv där nere med ökar varje år så är det lite konstigt med att alla bryr sig nu helt plötsligt...

Hur många gör det för kamerornas skull?

Vad händer när kamerorna slocknat?

Varför åker inte Freivald ner dit då?

Varför gråter inte persson för skövlingen som har lett till att orkaner/tyfoner har ökat i antal detta senaste år...?

Visst ÄR det en tragedi detta som har hänt MEN det är inte sista gången som detta kommer att ske.

När det väl är försent så komme alla att förstå hur viktigt det var att ÖPPNA ögonen för hur vi alla förstör vår jord...

Jag har bekanta där nere, och jag känner en som är idag klassad som "försvunnen"...

Men wwf har talat om liknande saker INNAN och ingen verkar bry sig nämnvärt.

Men nu är manade göran till Nationell insamling...(?).

Varför brydde sig knappt någon innan?

Långsiktigt sett som Ralf skrev så behöver dessa människor hjälp och ett sätt BORDE ju vara att försöka hindra liknande saker genom att hjälpa de fattiga på nåt sätt så att de INTE behöver sälja tilldelade områden till företag som bränner ned den köpta marken.

Denna Tsunami var EN katastrof, men vad händer med alla som kommer nästa år?

Ska vi förhindra att problem uppstår eller bara dämpa smärtan när det väl har hänt???

Och då framför KAMERORNA...?

Hur många bryr sig nu bara för att det är på ropet?

Hyckleri kallar jag det även om det nu kommer nåt gott ut ur det...
amaira
CITAT (ikognito @ 07-01-2005, 10:42)
I och med regnskogseffekten alltså skövlingen som har pågått längre är denna Tsunami skördar många liv där nere med ökar varje år så är det lite konstigt med att alla bryr sig nu helt plötsligt...

hej ikognito!

Som jag förstår det du skriver, så menar du att tsunamis är ett resultat av miljöförstöring och mänsklig påverkan? Hur då? *undrar uppriktigt, för jag förstår inte*

Kan människors skövlande av regnskog, påverka jordens INRE aktivitet, och hur jordens "land-plattor" rör sig?
Jag har ännu inte hört att jordbävningar är ett resultat av mänsklig påverkan, på detta vis. Förklara gärna, för jag vill veta.

Att översvämningar är det, det vet jag (i alla fall tar jag för givet), och att det är något vi kommer att få uppleva mer av. Men tsunami?

Undrar frågvisa amaira.
ikognito
CITAT (amaira @ 07-01-2005, 10:54)
Som jag förstår det du skriver, så menar du att tsunamis är ett resultat av miljöförstöring och mänsklig påverkan? Hur då? *undrar uppriktigt, för jag förstår inte*

Du förstod inte vad jag menade...

Vem brydde sig om de ökade resultaten av skövlingen av regnskogarna?

Vem tänker på de som får sina hem förstörda av de ökade tyfoner/orkaner som är resultatet av ökade utsläpp via anlagda bränder och nedsågning av träden?

Översvämningar inträffar varje år och de blir värre som du kanske har sett på nyheterna, men sen är allt som bortblåst...

Vill man svenskar endast skänka pengar när det är "inne"..?

Hur många har gjort detta innan denna katastrof?

Det verkar som om de flesta fokuserar på EN katastrof, men struntar i att vi samtidigt SKAPAR en som vi aldrig kommer att kunna stoppa och det är gåvan vi efterlämnar till våra barn och barnbarn...

Detta vet du nog redan men har du brytt dig tidigare om detta?

Spelar det någon roll om jorden stod för denna katastrof eller ej?

Kan det inte vara så att det ÄR en signal till oss att allt kommer att slå tillbaka mot oss snart?

Hur var det med AIDS?

Ett tag var det på ropet men nu struntar de flesta i det....

Är det ofarligt nu?

Icke sa nicke, men det är inte "inne" att vara säker och rädd längre...

Manar göran till nationell insamling?

Åker laila till Afrika där 10 000 tals dör varje dag?

Näe... Varför skulle de?

Det är inte "inne" det heller...

Det ser så bra ut att gråta i TV om man vill bli älskad av det svenska folket..

Vad händer med korallreven...?
Sommartorparn
CITAT (Caprice @ 04-01-2005, 12:08)
Trevligt att se människor som har mycket pengar, och förstår att
använda dem väl...

Expressen

Caprice

wacko.gif
............ man skulle kunna tro att han gjorde detta utifrån ett gott hjärta, om han inte samtidigt hade sett till att bli omskriven i Expressen...
wacko.gif
personlig PR, det är vad han är ute efter!
mad.gif
lavendel
Visst tror jag också att mänga av dom som ställer upp i såna här sammanhang är ute efter egen uppmärksamhet!
Men...om det gör att någon människa får mer hjälp än dom skulle fått utan detta...så är det okey för mej!
Lavendel rolleyes.gif
Caprice
Jag förstår hur och vad du menar ikognito..
(förresten ska det inte vara inkognito...? DET betyder anonym..)

Hursomhelst, att folk bryr sej så mkt ank Flodvågen är för att det känns nära på ett eller annat sätt. Man har varit där, känner folk som varit eller Är där osv... Det berör helt enkelt.

Håller inte med dej att dt skulle vara "inne" att skänka pengar till vissa saker under vissa perioder...

Jag tror att i första hand skänker man pengar till människor. I andra hand till djur..

Och tyvärr är det så att man måste välja vad man vill skänka till. Annars skulle ju bokstavligen hela lönen gå åt att skänkas bort...

Att regnskogar försvinner, korallrev förstörs osv ÄR hemskt, men som sagt någon stans måste man dra en gräns.... Tyvärr...

Att folk får bostäder förstörda av tex tyfoner är hemskt, men då blir det ju oftast en försäkringsfråga istället för insamlingsfråga...

Och att försäkringsbolag får punga ut med stora pengar stör inte mej... sleep.gif

Caprice
(som månatligen skänker pengar till antingen människor eller djur)
Sulawesii
Tycker helt som du, ikognito!!

Välkommen till oss, förresten!
pejori
CITAT (tomas99 @ 07-01-2005, 08:56)

Mvh tomas

nu är du väl ute och cyklar..
hur i hela friden fick du det till personangrepp wacko.gif wacko.gif
läs HELA tråden, inte bara sista inlägget, så ser du vem det gäller, tomas
rolleyes.gif rolleyes.gif
lavendel
CITAT (Caprice @ 07-01-2005, 15:13)
Att regnskogar försvinner, korallrev förstörs osv ÄR hemskt, men som sagt någon stans måste man dra en gräns.... Tyvärr...

Varför inte göra en liten månatlig inbetalning till skogsplanteringsprojekt...det är en viktig förebyggande åtgärd för att inte hela vår planet ska förstöras...har en autogiroöverföring till Vi-skogen varje månad!
Lavendel rolleyes.gif
*Laika*
OK, gott folk, måste faktiskt medge att jag inte har en susning om vem karln e ( han, von nånting) Jag råkade bara ha en åsikt om det Ralf tyckte. Själv tycker jag väl inte att karln är en skitstövel, jag vet inte ens vem det är. Men med tanke på Ralfs åsikter om honom, så kan man väl fråga sig VEM som kör med personangrepp o inte. RALF ansåg att den här karln lurar sin omgivning o "Mannen är så duktig på att dupera sin omgivning så att han tror sig själv" Märk väl!!!! Ralfs ord, inte mina. Jag står fast vid mina åsikter om att han ( karln, von nånting) faktiskt gör en välgärning, även om det skulle va av egoistiska skäl (enligt somliga) visst får han publicitet, men det finns faktiskt folk i befolkningen som han förgyller dan för. Världen har redan skänkt så mycket pengar att dom ska frysas till senare tilfällen, för det dom har räcker got o väl att återuppbygga samhället. Jag fattar mig inte på den svenska avundsjukan, karln har väl inte begått ett brott heller, han delar ut en pytts pengar till lokalbefolkningen.
Tomas99, du får gärna förtydliga vad du menar med personligt påhopp. Annars så kan jag bara säga det, att det du själv håller på med, börjar gå mot personangrepp. Det verkar inte spela nån roll VAD jag skriver så hoppar du upp som gubben ur lådan o skriker på mobbning o peronliga påhopp. Jisses grabben, du har inte en aaaaaaning om vad det innebär tydligen, med mobbning o personligt påhopp.
Mvh.Laika
amaira
CITAT (ikognito @ 07-01-2005, 12:41)
Du förstod inte vad jag menade...

--- och så hela inlägget---

Okej, ikognito, nu förstår jag.

Känner själv denna frustration ibland, som du ger uttryck för.

För mig är det frustrationen över maktlösheten och hjälplösheten, över världens lidande, och människors alllänna dumhet (alltså "människor"i sin sammanfattade helhetsform.)

Det är "svårt" det där, med att vara "en ensam människa".

Jag gör vad jag kan, och liksom flera andra här, bidrar jag med "autogiro" (och en del annat) sen över femton år tillbaka. På ett vis känns det ganska "meningslöst" vad gäller vart hela världen är på väg - på ett annat vis så vill jag inte låta bli, för jag tänker som så att jag i alla fall vill göra vad jag kan, oavsett vad det betyder eller gör skillnad.

Det är ju samma sak som när jag röstar. Känslan av, att om jag röstar, eller låter bli - spelar ju ingen roll i den stora helheten!!!
Det gör ju faktiskt inte det.

Om jag lever eller är död, spelar inte heller någon roll för världens och livets utveckling, inte ens för landets, eller ens kommunens...
som en ensam människa, är ens maktlöshet ganska stor - på ETT vis.

Ändå ...
Om ALLA tänkte så, så skulle ju hela samhällskulturer rasa samman!
Så, all maktlöshet till trots, "människor" det är VI det, på gott och ont.

Och, var "hela världen är på väg", det vet vi faktiskt inte, i alla fall inte var den kommer att sluta, och inte heller hur bra eller dåligt det kommer att bli.

Det finns många många människor, som kämpar med, och för, bra saker och bra utveckling.

Man får försöka göra vad man kan. Och det som står oss närmast, är ju också det som berör oss närmast.
"Bra" eller "dåligt", det är så de flesta människor fungerar och är. Det är "mänskligt".

/amaira.
Caprice
CITAT (lavendel @ 07-01-2005, 16:26)
CITAT (Caprice @ 07-01-2005, 15:13)

Varför inte göra en liten månatlig inbetalning till skogsplanteringsprojekt...det är en viktig förebyggande åtgärd för att inte hela vår planet ska förstöras...har en autogiroöverföring till Vi-skogen varje månad!
Lavendel rolleyes.gif

Kan inte säga annat än att jag håller med fullt ut...

Betalar redan månatligen till gatubarnen i Rumänien, och hemlösa katter...

Gatubarnen för att jag tycker det är såå fruktansvärt.. Tänk vad de får göra för att få ihop pengar till mat...

Hemlösa katter för att jag har ett väldigt stort hjärta när det gäller djur som far illa...

Återigen, tyvärr måste man prioritera..
Man KAN helt enkelt inte skänka pengar till allt man vill...

Ang regnskog.. Det är vi som konsumenter som kan hjälpa till att tex FSC-märkta produkter....

Tänk på det om ni köper tex nya trädgårdsmöbler.. De SKA vara FSC-märkta..!

Caprice
Sommartorparn
En skitstövel är en skitstövel även om han delar ut pengar.

Men pengar är alltid pengar för den som får dom.
blink.gif

(hur osjälviska är t.ex. Bush löften om bistånd till Indonesien..?)

För övrigt tycker jag det är stötande att Expressen använder sig av katastrofen för att driva sina egna inrikespolitiska mål.
mad.gif
Annki
Hörde på Radio Sthlm i onsdags att både Röda Korset och Läkare utan gränser fått tillräckligt mycket pengar för den akuta hjälpen i området. Men de tar givetvis tacksamt emot bidrag för hjälp på längre sikt. Och det är väl det som måste till - och då handlar det om en helt annan form av hjälp.

Att stå och dela ut pengar efter smak o tycke är ungefär lika illa som att säga att man skänkt pengar och därmed "gjort sin plikt". Hjälper gör man med hjärtat. Det får aldrig vara en "plikt" eller i pr-syfte.
Annlo
Några som i denna Asien katastrof "skor sig" är väl ändå media mad.gif
Lyssnade med häpnad (men ej förvåning... blink.gif ) på presskonferensen där polisen fick försvara varför de inte publicerade listorna över saknade... (Deras, polisens, argument är bra även om jag inte vet om jag håller med..)
Då får man höra dessa gamar (journalister!) tjata och stå på för att i sin iver att sälja flest lösnummer, få se dessa listor!
Jag har mycket svårt att tro att det är av omsorg och välvilja om alla saknade som de strider för dessa listor...
(Jag ber i samma andetag om förlåtelse till ev journalister på vårt forum, jag drar inte alla över en kam wub.gif )

Jag blir bara så vansinnigt arg när jag hör denna hets över vem som har morgondagens bästa löpsedel mad.gif ohmy.gif mad.gif

Annlouice
Ralf
CITAT (Laika @ 07-01-2005, 16:37)
OK, gott folk, måste faktiskt medge att jag inte har en susning om vem karln e ( han, von nånting) Jag råkade bara ha en åsikt om det Ralf tyckte. Själv tycker jag väl inte att karln är en skitstövel, jag vet inte ens vem det är. Men med tanke på Ralfs åsikter om honom, så kan man väl fråga sig VEM som kör med personangrepp o inte. RALF ansåg att den här karln lurar sin omgivning o "Mannen är så duktig på att dupera sin omgivning så att han tror sig själv" Märk väl!!!! Ralfs ord, inte mina. Jag står fast vid mina åsikter om att han ( karln, von nånting) faktiskt gör en välgärning, även om det skulle va av egoistiska skäl (enligt somliga) visst får han publicitet, men det finns faktiskt folk i befolkningen som han förgyller dan för. Världen har redan skänkt så mycket pengar att dom ska frysas till senare tilfällen, för det dom har räcker got o väl att återuppbygga samhället. Jag fattar mig inte på den svenska avundsjukan, karln har väl inte begått ett brott heller, han delar ut en pytts pengar till lokalbefolkningen.
Tomas99, du får gärna förtydliga vad du menar med personligt påhopp. Annars så kan jag bara säga det, att det du själv håller på med, börjar gå mot personangrepp. Det verkar inte spela nån roll VAD jag skriver så hoppar du upp som gubben ur lådan o skriker på mobbning o peronliga påhopp. Jisses grabben, du har inte en aaaaaaning om vad det innebär tydligen, med mobbning o personligt påhopp.
Mvh.Laika

smile.gif

Laika
Tänk om alla var som du.
tomas99
CITAT (Laika @ 07-01-2005, 16:37)
Mvh.Laika

Om det nu är så att du inte vet vem personen är, hur är det då möjligt att kalla honom skitstövel så som du trots allt har gjort.Och hur är det möjligt att flera på forumet plus ansvarig ej ser att det är ett personligt påhopp,nu är det ju så att han har ett riktigt namn och inget på hittat nick, och ute i samhället så är det ej tillåtet att säja att någon är en skitstövel då borde det inte vara det på det här forumet heller.

Mvh tomas.
*Laika*
Du, grabben, ta o andas va! Ute i samhället är det tillåtet att kalla varann betydligt värre saker än så (lever du i isoleringscell eller)? Du är helt fantastiskt i att vränga skrivna ord, jag börjar så smått fundera på om du inte e läskunnig.Jag t.o.m. förtydligade att det inte var jag som kastade skit på honom, hajar du skriven Svenska? Jag är en kratta på att stava, men fullt så jäkligt är det väl ändå inte så det inte går att läsa? Det va väl en sak om du vart förbannad för att jag tycker att karln gör nåt bra (den reaktionen skulle jag förstå, efter Ralfs tyckande om honom) men att reagera på dedt du nu gör............oj, oj, oj, vet inte vad man ska säga längre. Om inte annat, så är det trevligt att se att du kommer in oftare än var 10:e dag sådär tongue.gif Tydligen så är det roligare för dig att komma hit när du har nån o jävlas med (o medvetet missuppfatta) unsure.gif Jag är glad att jag kunnat stå till tjänst med nåt i alla fall. jag måste ha förgyllt din dag nu va?
Mvh. Laika
tomas99
Mvh. Laika

Laika jag är läskunnig, men frågan är vet du själv vad du skrev, läs första raden.
cic
Jag borde INTE lägga mig i, inte "mata några troll", men.. tomas99 VAD är det du vill säga till Laika EGENTLIGEN?? blink.gif "Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf" är det som står i första raden.. För det första skriver hon inte att han ÄR en sktstövel, utan ATT HAN KANSKE ÄR DET. För det andra som är det väl, precis som Laika säger, inte det värsta man kan säga till någon..Eller..?? För det tredje så handlar väl tråden om fenomenet att åka som privatperson och dela ut pengar. Rätta mig om jag har fel.

Tagga ner eller lägg ner.
Sulawesii
Jag funderar på om tomas99 tror att Laika pekar ut Ralf som en skitstövel?
För det för hon ju inte......
*Felix matte*
Min åsikt... efter att ha läst en bit i tråden...
Låt bli att svara på "trollets" inlägg!
Sommartorparn
Det kanske är hans farsa??? Har ni tänkt på det?

Kanske därför Tomas är så arg över att vi kallar it-gurun för "von skitstövel"
unsure.gif biggrin.gif
mulle
Asiens drabbade länder kommer att behöva massor av hjälp under många, många år ännu.
Personligen struntar jag fullständigt i varför folk vill hjälpa så länge de hjälper. Grumliga motiveringar eller PR-hunger, det är deras skam - inte min.
Det här är för mig ett exempel på hur ändamålet kan och också får helga medlen.

Turisternas öden har paradoxalt nog lyft fram just den här katastrofen. Men eftersom vi är så många som berörts så hoppas jag ur djupet av mitt hjärta - och vill tro - att åtminstone någon i västvärlden har fått sig en tankeställare.
Om så bara en liten, liten bråkdel av befolkningen i rika länder blir aningen mer ödmjuk så är redan det ett steg framåt. Om bara några få funderar över sina prioriteringar i livet så är det också ett steg framåt.

Asiens drabbade behöver massor av hjälp. Jorden behöver ännu mera.

Det är många som i dessa dagar kritiskt lyfter fram allt som tidigare inte har gjorts för människorna, djurlivet och miljön på vårt jordklot. Som t.ex. du, Ikognito.
Det ser jag som något oerhört positivt i allt detta hemska. För första gången har eländet en chans att komma fram i rampljuset!
Det kanske leder till att svälten i Afrika får en extra slant någon gång eller till att någon övergår till rättvisare produkter. Eller till att någon funderar mer än vanligt på vem som skall få hans eller hennes röst i valet. Ingen handling är idag längre för liten.

Mot den bakgrunden har jag också ett betydligt större överseende med skandalpressen än någonsin tidigare.
Och mer än överseende - jag hoppas att massmedia länge ännu fortsätter att bombardera oss med skrämmande artiklar och bilder och TV-reportage som kan få folk att öppna plånboken och att tänka efter!

Jag kände personligen två personer som saknas idag och flera tiotal andra drabbade som antingen sörjer idag eller som var med.
Mina älskade egna familjemedlemmar på Koh Phi Phi kunde rädda sig med minsta möjliga marginal.
För att orka gå vidare försöker jag nu se på allt så här: Ingen drabbades förgäves om något konstruktivt växer fram ur detta!

Och så tänker jag anlägga en "Tsunami-rabatt" i vår! En liten "minneslund" för eftertanke.

Kram till er alla

Mulle
Blomstertanten
wub.gif
Kram tillbaks Mulle !
amaira
Instämmer med det du skriver mulle! Och kram tillbaka!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon