Full version: telia net ellere nån
yla
telefonen fungerar inte men bredbandet går alldeles utmärkt
o dom har ju samma lina
nån som har nån bra ide vad jag ska göra
har koppalt loss alla grejer o kollat men lika dött ändå i två olika telefoner

så besvärligt komm med ideer
TeliaNet
låt mig gissa, du abonnerar på XDSL?

så som jag ser det så är det antingen splittern eller AXE-växeln på station som krånglar.

1. koppla bort alla telefoner och splittern, och sätt en telefon i första uttaget. om det funkar då så är det troligen splittern.

2. funkar inte 1. så är det krångel med KC/LX/AXE.
KONTAKTA FELIA rolleyes.gif PÅ 90200!

lycka till mvh claes.
netaave
Det var störningar på hela telias nät igår.
Även mobila
TeliaNet
V92 poolen på 08 nummer är ur funktion, arbete pågår.

kanske är det så at det stör din station.

oldwolfie, du bor ju i nynäshamnstraken vilket är 08 område.
yla
ska kolla
ville inte koppla ner datorn för där har jag ju iallafall kontakt
har dragit ur telfonerna
kopplar in dom imorrn igen så får vi se
men telefonerna fungerar hos grannen konstigt
hm hm

återkommer imorrn rolleyes.gif
tack för tipsen
yla
ja jag har dragit ur allt igen o satt i telefonen i första jacket men icke nåt wub.gif gråt gråt
men de gick fint o komma ut på nätet igen trots att jag haft de nere så då e de väl stationen då som de e fel på
tack för tipsen
Fialotta
Har haft samma fel här hos mig i 2 dagar nu, blir
utslängd från nätet o telefon krånglar...har ringt telia
men det händer inget som vanligt unsure.gif
Gossen Ruda
Har du fortfarande problem, Oldwolfie? Maila mig ditt tfnnr så kan jag kolla eller så kontakta felanmälan på 90250. ake.k.karlsson@telia.se
yla
har lyckats felanmäla iallafall o de e ju alltid nåt ett jävla knappande på olika siffror o inte får man prata me nån blääähh skulle ta tre arbetsdagar att fixa sa dom men nu e min vanliga telefon kopplad till mobilen o jag får stå för dom kostnaderna
gossen ruda jag mailar mitt telefonnummer till dej
tack för engagemanget rolleyes.gif
Gossen Ruda
Tyvärr hade jag tydligen hunnit lämna jobbet innan mailet kom. Kollade dock i driftinformationen och kunde inte hitta något större aktuellt stationsfel.
TeliaNet
CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2005, 21:57)
Tyvärr hade jag tydligen hunnit lämna jobbet innan mailet kom. Kollade dock i driftinformationen och kunde inte hitta något större aktuellt stationsfel.

finns den driftinfon på nätet?
yla
ja ja jag har iallafall pratat me en tjej som ringde
o mätte
o hennes instrument sa att de va fel på stationen
men så sa hon att hon inte kunde vara säker men att man hade bättre instrument på station hmhm

jaja de e iallafall fortfarande fel på min telefon wub.gif
o såvitt jag förstår så jobbar inte televerket på helgen wub.gif

så jag får fortfarande betala extra då de e nån som ringer mej eftersom jag har vidarekopplat hemtelefonen till mobilen för min mamma måste kunna nå mej wub.gif

nåja man får tåla sej

föresten va de lite kul för tjejen som ringde upp mej sa att de va felia om telef.......................opsan de va fel hihi sa hon
vänlig tjej o h´jag fick garva lite

tack för att ni försökte wub.gif
Susanne i Linköping
Åke, fortfortfort redigera bort din e-postadress från ditt inlägg innan nån spamrobot letar upp den och skickar en gazillion läskiga spam-brev till dig ohmy.gif blink.gif ohmy.gif OK jag är lite paranoid när det gäller e-postadresser... men hur mycket spam tror du jag får? Ett i veckan ungefär. Fast det är för mycket det med. mad.gif sad.gif unsure.gif

Inte för att jag vet hur lätt det är att scanna av texten i forumet, förstås. blink.gif wacko.gif

OBS inte menat som kritik av dig, Ruda!!! ohmy.gif Jag menar faktiskt väl hur konstigt det än låter. blink.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 05-01-2005, 22:15)
så jag får fortfarande betala extra då de e nån som ringer mej eftersom jag har vidarekopplat hemtelefonen till mobilen för min mamma måste kunna nå mej wub.gif

nåja man får tåla sej

Nä men det behöver du inte göra... Inte ska du betala för vidarekoppling!

När de hade grävt av en kabel härikring för ett par år sedan... vi kom hem och ingen telefon funkade... jag ringde Telia och förklarade att vi är beroende av telefon dygnet runt... kontentan blev att Telia stod för kostnaden för vidarekoppling.
vi betalade inte ett enda öre för inkommande samtal till vår mobil och dessutom... Vi betalade bara vanlig telefontaxa för samtal som vi ringde .
Stå på dig och vägra betala mobiltaxa för samtal som du skulle kunnat ringt från din vanliga telefon. wub.gif
yla
nu har jag telefon igen va kul de va en tåt på stn som lossnat då en annan liten televerkare varit där nej föresten en flextronikare
dom jobbade idago nu har jagtelefon igen yippie rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon