fruberglund
05-01-2005, 00:49
Hörde på radion idag att det har utlysts tre tysta minuter i Sverige imorgon (5/1) för att hedra de omkomna i Asien.
Tydligen ska SJ stanna alla sina tåg under dessa 3 minuter, många kommunala bussbolag stannar sina bussar på närmsta busshållplats, regeringen ska ha 3 minuters tystnad m.m.
Jag föreslår därför att alla vi på Odla stannar upp med våra inlägg dessa 3 minuter för att på detta enkla sätt även vi hedra de omkomna!
De tre tysta minuterna är mellan 12.00 och 12.03!
Alltså, inga inlägg mellan 12.00 och 12.03
Hoppas alla som läser denna tråd ställer upp på detta.
Tack för ordet!
tomas99
05-01-2005, 07:37
Undrar varifrån den informationen kommer ifrån?har sökt på nätet utan att se något dyl, därimot så sa dom på nyheterna i går att det skall vara tyst minut nästa vecka när skolorna börjar.
Mvh tomas
Lady Hamilton
05-01-2005, 07:42
LYSSNA på radion så får du höra det!
*Laika*
05-01-2005, 07:44
Varför överhuvudtaget ifrågasätta VAR Fruberglund fått sin information ifrån, hedra dom drabbade eller låt bli, det är ett eget val. Fast du brukar väl inte ens va inne vid den tiden, Tomas99? O Fruberglund, självklart att man ska hedra dom drabbade med några tysta minutrar, det är väl det minsta man kan göra.
Mvh. Laika
tomas99
05-01-2005, 07:49
Laika, Vad menar du med dom agresiva orden? jag kan väll ställa fråga pga tex att jag vill veta så jag kan ta upp det på min arbetsplats.
Mvh tomas
*Laika*
05-01-2005, 10:26
Berith, det kanske inte e alla som hittar till Google

(eller så hade vederbörande inte nån större lust att leta) Föresten, aggressiva ord, snacka om o va överkänslig i överkant. Tomas99, du reagerar på mitt inlägg, men inte på Hamiltons!? Är det könsdiskriminering här eller?
Mvh. Laika
tomas99
05-01-2005, 11:18
Nej jag är inte överkänslig och ej heller för könsdiskriminering.
Min arbetsplats har 3min tyst minut men det kom inget besked för en efter kl10.00.
Caprice
05-01-2005, 11:19
// Så hedras katastrofens offer i dag
Klockan 12.00 i dag stannar Sverige och resten av EU. Tre minuters tystnad och stillhet för att hedra tsunamikatastrofens offer. Dessutom har flaggning på halv stång rekommenderats.
Det är EU:s ordförandeland Luxemburg som utlyst de tre tysta minuterna.
På järnvägsnätet kommer tågen att stanna och stå stilla under tre minuter. På samma sätt kommer lokaltrafiken att stanna på många håll runt om i landet. //
Caprice
Jag kommer att släcka ner datorn nu.
fruberglund
05-01-2005, 12:23
Inte meningen att skapa uppståndelse med det här inlägget

Bara en uppmaning att delta i de tysta minuterna som självklart är frivilligt men i en sån här stund som berör oss alla så mycket så tror jag nog de flesta var med på detta.
Idag kom tårarna. När jag såg på tv-sändningen från Rosenbad, flaggorna på halv stång och hur folk i många städer i olika länder stod stilla på gatorna för att hedra de omkomna i en av vår tids största katastrofer så kom tårarna för alla omkomna men även för de som förlorat sina nära och kära och som måste leva med detta resten av sina liv.
Sköt om er och ta vara på varann.
Kram
CITAT (Laika @ 05-01-2005, 10:26)
Berith, det kanske inte e alla som hittar till Google
Möjligt, men det är ju inte svårt att hjälpa till. Eller hur?
Smekajsa
05-01-2005, 13:58
Dessa människor och offer för detta ohyggliga
hedrar jag varje dag i tankar och ord
...och tårarna .. ja de finns där ..... ofta
Sulawesii
05-01-2005, 15:49
Åkte hem från jobbet förut och såg någon av kvällstidningarnas löpsedel..
Hade tänkt att gå och handla, men det låter jag bli. Vill inte se den igen.
Hannele
05-01-2005, 23:41
Det var fint. Köpcentum var helst tysta, bilarna stannade, arbetsplatser...
Fint...
Caprice
07-01-2005, 12:14
Måste bara säga att jag tycker det är löjligt att det finns EU-rekommendationer hur många tysta minuter det ska vara...
Det finns ju 1, 3 eller 5 minuter..
5 minuter har aldrig använts.
Hur sjutton kan man "väga" en katastrof, när det är så många inblandade...?
Är övertygad om att de som tex mist ett barn vill ha 5 tysta TIMMAR... minst..??
Att ha en tyst minut är ju just för att visa de drabbade vördnad...
Att sedan börja tidsbestämma detta tycker jag är fånigt...
Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.