Sonja.S
06-01-2005, 11:43
Har i ca 4 år odlat squash på en liten plätt. Det blev strålande resultat, utom sommaren 2004. Frågan är om man kan odla squashen år efter år på samma ställe. De plantorna i sommras såg nästan sjuka ut och gav väldigt klen skörd. Har en liten radhusträdgård, så ytor att ta i anspråk finns inte.
Åsa, mälardalen zon 2
06-01-2005, 11:59
Nu i somras var uruselt väder för squash.
Jag har också liten yta att odla på så jag måste odla squashen på samma yta men jag brukar göra så att jag gräver bort en del av den gamla jorden och sedan vräker jag på med kompostjord och gödsel för att jorden inte ska bli utarmad eller full av sjukdom eller skadliga mikroorganismer och än så länge går det bra.
Hej!
Jag odlar alltid mina squas i kompostjord i pallkrage,det har jag gjort i
många år med mycket bra resultat,det har nästan blivit för mycket för man sätter ju för många frön och sen vill man ju inte slänga plantor.Men som sagt förra året var ett uselt år både för tomater och squash.
Ingrid på Västkusten
09-01-2005, 17:00
Håller med alla föregående talare......jag adderar också extra mkt av allting men försöker ha en kultur av nån gröda emellan såsom asiatiska grönsaker eller nån tidig vårgröda(sallad unde fiberduk - tidig asiat etc).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.