draags
Bor på gotland vid en dal, området känns som provence men jag skulle vilja få lite inspiration till hur man kan göra, finns det någon bra bok, eller bra hemsida som någon vet om i denna stil?
Sylvia
Vad jag kan tänka mig är att du tittar på sidor som beskriver hus i provensalsk stil. Det finns massor av hus att hyra eller köpa där, och dom säljs ju via nätet. Om du googlar med provencalsk stil så får du upp massor, sedan är det bara att ta efter! Här, t.ex:
Provensale
Dzad
Har du inga bilder på Gotland då? Där du bor t.ex.
Skulle vara fint med några Gotländska sommarbilder, eller varför inte vinterbilder.
Är själv ganska fascinerad av det jag sett och hört om ön. smile.gif

Oj vad man skulle vilja hyra nåt av de där fina husen... är inte så dyrt om man åker dit med ett gäng kompisar och alla betalar sin del av hyran.
Snöflinga
Inga speciella odlingstips, men väl läsvärda böcker (tips till alla)
"ett år i Provence" av Peter Mayle + uppföljaren " Alltid Provece"

Handlar om husköp och vedermödor, kulinariska upplevelser. "En personlig beskrivning av charmen och förvirringen med att leva et provencalskt liv"

Läs, ni kommer att få många goda skratt tongue.gif
Tirre
Visst undrade du även efter engelsk stil?

I så fall finns det flera engelska tidskrifter som kan inspirera (dessutom har de massor av annonser med web-adresser och telefonnummer till återförsäljare!).
Här är några som jag köper då och då, för att frossa i andra lantstilar ön Carl Larsson och minimalism i skärgården...
smile.gif

Home and Garden
Country Homes & Interiors
Country Living - Brittish edition

// Tirre
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon