Emma87
hej!

tog en stickling av en hibiskus för två år sen! den börjar bli stor men har inga förgreningar, o nu undrar jag om det går bra att beskära den i slutet av januari.. Vill inte gärna att den dör eftersom den kommer från fjärilshuset i sthlm! Hur långt ner ska jag skära?? Någon som har koll på de? unsure.gif
Christer i Falköping
Tycker nog att det låter lite tidigt att beskära den redan då. Jag skulle nog vänta till slutet av februari. Om du inte har den under extraljus, då kvittar det. Hibiskusar brukar gå att beskära hårt. Om jag var du, skulle jag kapa den halvvägs. av toppdelen kan du ju då få ett antal sticklingar. Får se om du får något annat förslag här .
Christer.
Caprice
CITAT (Christer i Falköping @ 06-01-2005, 22:48)
Tycker nog att det låter lite tidigt att beskära den redan då. Jag skulle nog vänta till slutet av februari. Om du inte har den under extraljus, då kvittar det. Hibiskusar brukar gå att beskära hårt. Om jag var du, skulle jag kapa den halvvägs. av toppdelen kan du ju då få ett antal sticklingar. Får se om du får något annat förslag här .
Christer.

Precis så skulle jag med göra..!

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon