Snöflinga
Bara allmänt nyfiken rolleyes.gif När jag blev medlem i "Odla nu", var det av rent och skärt trädgårds-intresse. Ställde frågor och fick många användbara svar, tackar för det !

Sedan halkade jag in på "småprat" som på ett bananskal ohmy.gif

Från att ha varit en småbrukare av internet, har det utvecklats till längre tid. I början tänkte jag; att herregud, har dom inga egna liv wub.gif

Hoppa inte på mig nu, men så var det. sleep.gif

Nu har jag till en viss mån stigit på karusellen och har mycket nöje av det. tongue.gif Ni är lite av en "cyberfamilj", en del har kort stubin, en del kloka och eftertänksamma, humoristiska etc. Är någon ledsen, får den tröst. Är någon glad, så gläds alla .....

Hoppsan, nu blev det en avvikelse från huvudfrågan smile.gif
Copycat
Hejsan Snöflinga !
Det låter precis som mig det där. Man kan ju fundera på om det är lite drogrelaterat det här med Odla tongue.gif Om man dessutom går med i Oldwolfies chat, så får man verkligen känna vad en cyberfamilj är. Där är man som en familjemedlem och det är som om man kännt varandra jättelänge. Det finns bara sååååå otroligt många som man tycker jättebra om, och som man månar om. Visst, man sitter alldeles för länge vid datorn, men man har ju trevligt sällskap wub.gif
ÅsaF
Jag kan säga att jag är på internet alldeles för ofta. Flera timmar per dag. Har mest fastnat för Bröllopstorget och Familjeliv men jag brukar även titta in här med jämna mellanrum också. smile.gif
*Felix matte*
Vågar jag säga hur många timmar/dygn jag (i normalfall) tillbringar vid tangentbord och skärm unsure.gif tongue.gif laugh.gif
Låter bli... eftersom jag inte har några arbetstider att ta hänsyn till tongue.gif wub.gif biggrin.gif
Iaf så har ni alla blivit som en extra familj för mig...vi rör ju oss i samma rum, samtalar om varjehanda vardagsbekymmer och smågnabbas som man ju gör i alla familjer wub.gif
Tesa
hmmm......det kommer iallafall att löna sig med bredband....när jag nu får tillgång till det....(har hört rykten om mitten av Januari...)

Förr var det nån timme på kvällen....nu är det nog mer...+ att jag ramlar in lite då och nu på dagen också..skulle ju bara kolla när jag ändå jobbade lite och så...(bonde...egenföretagare....jobb och fritid flyter ihop)
Nu har jag möblerat om på kontoret och flyttat telefoner osv och då måste man ju testa att modemet funkar....och det måste ju kollas ordentligt... rolleyes.gif tongue.gif...och ofta...
*Felix matte*
CITAT (Tesa @ 06-01-2005, 23:07)
Nu har jag möblerat om på kontoret och flyttat telefoner osv och då måste man ju testa att modemet funkar....och det måste ju kollas ordentligt... rolleyes.gif  :P...och ofta...

biggrin.gif biggrin.gif wub.gif Så är det nog för många av oss. biggrin.gif
fruberglund
Rätt mycket nu efter att vi nyss fått bredband hit men det blir nog mindre ju närmare våren vi kommer för så fort det är dags att gå ut i trädgården igen så kommer jag "bo" där ute, har mycket att göra i år smile.gif

Fast jag kommer nog gå in ofta ändå för jag kommer antagligen ha många frågor även då.

Sen så är ni ju så trevliga så det är ju svårt att hålla sig härifrån ändå:) wub.gif
Ljusalfheim
sitter här i stort sett hela tiden...
inte så jäkla bra egentligen,
men jag lär mig ju rätt mycket om såväl blommor som folk.. biggrin.gif
yla
ja datorn står ju på hela tiden o jag kollar till då o då
men de finns ju en del annat också så
men en gång tyckte jag att dator o sånt nehej då inget för mej
men jag e fast i spindelnätet
man fastnar som en liten fluga i nätet
de e ju som pandoras ask man öppnar ett fönster o vipps så har man tre nýa möjligheter o man får svar på allt
o jaaa mycke tid går de åt på nätet

o välkommen flingan till chatten de va kul o se dej rolleyes.gif
Monica M zon 4
När jag är hemma och ledig brukar det bli nån timmes surfande per dag. Oftast en stund på morgonen och en stund på kvällen.

När jag jobbar kan jag kika in som hastigast ett par gånger per dag och kolla vad ni har för er! tongue.gif
Smekajsa
Törs inte tänka i timmar hehehe

Under ledigheten nu har det blivit mycket men i vanliga fall
blir det en stund varje morgon och kväll.
Man kollar runt på nyhetssidor och lite annat smått o gott
som intresserar.

Sedan ska vi inte tala om Oldwolfies chat wub.gif wub.gif wub.gif
där är vi många som stortrivs
Berith
Förr ( ohmy.gif när vi hade bredband och betalade ca 300/månad!) var nätet uppkopplat 16-18 timmar per dag. Jösses vad mycket det låter! Men med fem personer i familjen blir det inte så mycket på var.... Jättebra om det var nåt man skulle kolla eller leta efter t.ex. (Använde internet väldigt mycket i mitt då skrivande "arbete".) Men nu blir det bara några timmar per dag, med modem blir det ju en kostnadsfråga. sad.gif
amaira
Mmm, jag sitter MYCKET framför datorn. Har ju inte något "arbete" (förtidspensionär), så möjligheten finns hela tiden.

Har så många intressen knutna till datorn, dessutom. Bildbehandling t.ex. (har ett stort fotointresse), och att "skriva".

Så det är inte bara Odlas forum (där jag dessutom håller mig mestadels till småprat) som upptar min datortid.

"Odla" är det enda forum som jag håller till på. Tittar ibland efter andra, men finner inget som intresserar mig. Och det är nog lika bra det, jag tillbringar i alla fall timmar dagligen framför skärmen.

Någon chatt har jag aldrig gått in på, och håller mig borta från även i fortsättningen. Är nöjd så som det är, vill inte öka på mitt "beroende" rolleyes.gif tongue.gif .

Som kompensation har jag vissa "regler" jag håller mig till, som har med mitt "verkliga" sociala liv att göra, och med min egen fysiska hälsa.

T.ex så går jag och sonen en daglig promenadrunda som tar en och en halv timme, det är UNDERBART!
Det har vi gjort i ett halvår, vi är jätteduktiga. Det blir minst fyra dagar/vecka (sällsynt) och mest sju dagar/ vecka (ofta).
Ibland är det segt, ibland bara jättejobbigt, men helhetskänslan är BRA.
Det är också en stund av "vardaglig samvaro" då det blir mycket "prat".

Sonen är också datorfreak, liksom min andra son, som dessutom har fått ett bra och intressant jobb inom just sitt intresse.

Snart ska jag påbörja min komvux-kurs i att bygga hemsidor, och det ser jag verkligen fram emot! wub.gif

Vad jag klarar och orkar med, det vet jag inte än. Jag ÄR sjukpensionär, och min kapacitet är begränsad. Men det verkar så roligt, och jag är så ivrig att få lära mig mera.
amaira
Kan inte låta bli att återge vad (den mycket datorintresserade) sonen (skämtsamt) sa häromdagen (till en kompis):

"Jag har jobbat hårt med att få mamma datorberoende, men nu är hon självgående".

*skrattar gott*
renate
Datorn är igång hela dagen för det mesta nu på vintern..Sitter lite på förmiddagen och lite på kvällen.Det blir några timmer.På kvällen sitter jag och pusslar.Nu under julhelgen var det inte så mycket,hade besök alla helgdagar.Nu är ett av mina barnbarn här,hon sitter här med.Hon surfa lite och spela med sitt nya spel.(Sims2)Vi går hundpromenader varje dag.I dag blåser och regnar det 7,5°.
Dzad
Många timmar framför datorn på jobbet och många timmar där hemma... fast mindre hemma nu än tidigare då jag ju kan kolla lite internet på jobbet också. smile.gif
Sulawesii
Går in några gånger per dag. Oftast. Sitter då en liten stund.
Har jag nåt projekt på gång, bildbehandling eller hemsidetjosan kan jag sitta lääääääänge (då får jag ofta problem med min musarm och får låta datorn vara några dagar. Skittrist......).
netaave
Alldeles för mycket
Berith
CITAT (amaira @ 07-01-2005, 12:02)
"Odla" är det enda forum som jag håller till på. Tittar ibland efter andra, men finner inget som intresserar mig. Och det är nog lika bra det, jag tillbringar i alla fall timmar dagligen framför skärmen.

Någon chatt har jag aldrig gått in på, och håller mig borta från även i fortsättningen.

laugh.gif Jo jo... Odlas forum är toppen, men det är nog för att det i grunden är ett trädgårdsforum och att dom flesta av oss har det som vårt stora intresse. wub.gif

Men sen finns det ju dom som deltar här enbart för att få känna sej delaktig i den gemenskapen vi har här. Eller hur? rolleyes.gif

Och en chatt är ju precis så som Tesa visade i en annan tråd. Många som pratar med varandra, oftast samtidigt vilket ger intrycket av att prata i mun på varandra. biggrin.gif Blir lite svårt att delta i en chatt om man är van vid att skriva lååååånga inlägg med många tankar och analyser.

Befinner mej på MSN mesta tiden jag är ute på nätet. Gillar det massor och det finns alltid nån där att prata med.
zaaritha
Jag försöker att bara sitta vid datorn fred-lörd.-kvällar!
Utom vid storhelger..............
Men; ibland använder jag receptsidor o dyl., mitt i veckan!
Kollar ev. mail.
Skriver brev. Ibland!
lotta_
Alldeles för ofta och alldeles för länge. wub.gif
jendah
CITAT (lotta_ @ 08-01-2005, 00:09)
Alldeles för ofta och alldeles för länge. wub.gif

Samma här... ofta hela kvällarna (hela dagarna med, i och för sig, men då jobbar jag ju... rolleyes.gif). Maken sitter i samma rum vid sin dator så det är inte så "ensamt" som det kan verka (vi hade var sin dator med oss när vi flyttade ihop - och det var lika bra att fortsätta ha det så smile.gif).
Jejja
Några timmar blir det...
Jag och maken har också varsin dator och sitter varje kväll i varsit hörn. Ibland när någon av oss tycker det är dags att gå och lägga sig brukar vi skicka ett litet godnatt-meddelande på icq... (På skoj förståss, vi brukar även prata med varandra!!!) laugh.gif biggrin.gif
Boxer
Datorn finns i mitten av vårt avlånga hus, och varje gång jag går förbi skriker den åt mig att komma.

Vågar nästan inte avslöja att jag kanske sitter här mellan 2-3 timmar om dagen. ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon