Mmm, jag sitter MYCKET framför datorn. Har ju inte något "arbete" (förtidspensionär), så möjligheten finns hela tiden.
Har så många intressen knutna till datorn, dessutom. Bildbehandling t.ex. (har ett stort fotointresse), och att "skriva".
Så det är inte bara Odlas forum (där jag dessutom håller mig mestadels till småprat) som upptar min datortid.
"Odla" är det enda forum som jag håller till på. Tittar ibland efter andra, men finner inget som intresserar mig. Och det är nog lika bra det, jag tillbringar i alla fall timmar dagligen framför skärmen.
Någon chatt har jag aldrig gått in på, och håller mig borta från även i fortsättningen. Är nöjd så som det är, vill inte öka på mitt "beroende"

.
Som kompensation har jag vissa "regler" jag håller mig till, som har med mitt "verkliga" sociala liv att göra, och med min egen fysiska hälsa.
T.ex så går jag och sonen en daglig promenadrunda som tar en och en halv timme, det är UNDERBART!
Det har vi gjort i ett halvår, vi är jätteduktiga. Det blir minst fyra dagar/vecka (sällsynt) och mest sju dagar/ vecka (ofta).
Ibland är det segt, ibland bara jättejobbigt, men helhetskänslan är BRA.
Det är också en stund av "vardaglig samvaro" då det blir mycket "prat".
Sonen är också datorfreak, liksom min andra son, som dessutom har fått ett bra och intressant jobb inom just sitt intresse.
Snart ska jag påbörja min komvux-kurs i att bygga hemsidor, och det ser jag verkligen fram emot!
Vad jag klarar och orkar med, det vet jag inte än. Jag ÄR sjukpensionär, och min kapacitet är begränsad. Men det verkar så roligt, och jag är så ivrig att få lära mig mera.