Alexandra
Hejsan, idag har jag sådd chilipeppar, körsbärstomat, klockmalva, kronärtskocka, basilika och annat smått och gott i minidrivhus....Är det för tidigt???
Jag bor i Stockholmsområdet och problemet är alltid att jag antingen sår för tidigt eller för sent. Jag kan aldrig riktigt få klämm på det hela....,
oavsett vad som står på fröpåsarna så verkar det bli fel! När sår ni era grönsaker och kryddor? Brukar det bli nåt av det hela??? unsure.gif
Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Jag sådde massor i helgen - mestadels perenner.
Tomaterna sår jag nästa helg också omgång 2 av chilisar.
Basilika ochsådant kan det bli en del av också - tidigt elelr sent - beror på hur man odlar och ens frutsättningar, jag ahr ett ljust svalt utrymme så kan så tidigare. mars är ofta en bra månad att så i för det börjar bli ljust.

I mitten av April sår jag t ex squash, pumpa etc - de som gror snabbt och som skall ut påfriland med fiberduk.

Nää - jag tycekr inte dte är för tidigt -möjligen kronärtsskockan är ltie sen, men what the heck, jag sådde också mina i helgen ;-)

Men men - har man varmbänk så skall man nog så det mesta nu ;-) i salladsväg.

Hälsar Ingrid fundersamt
Alexandra
Men du bor ju i den varma "södern"..... biggrin.gif
Monica i Sörmland
Tycker inte heller att du är ute för tidigt, möjligtvis med tomaterna. Hos mig får de vänta ett tag till. Det som är på gång nu är fyra olika chilisorter, gurka, paprika och äggplanta förutom ett gäng blomster (Flitiga Lisa, tobak, riddarsporre och leverbalsamin). Gurkan måste jag skola om endera dagen, men de övriga får stå kvar ett tag till i såbrättet.
Ingrid på Västkusten
Näää Alexandra jag är en obotlig optimist - *ssssss* fast det är så här jag har köpt en enormt bra stabbig tjock fiberduk ..... och så har jag växthus - svaret är ju delvis relaterat till växthus. >Dessutom försöker jag avhärda en del - och DET tar tid för oss stackare med heltidsarbete .......perfekt - NÄVER......men ma gör så gott man kan.
Tomater så nästa helg här ...... halvtidigt - och Maj mitten av maj är då det händer mest här, varmbänk med denna tjälen? Om man hade förberett i höstas kanske....

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon