kiki
Som vanligt harjag beställt en massa fröiga mysigheter från Impecta, som vanligt har jag väntat ihjäl mig på att de ska komma, och som vanligt fattar jag noll när jag läser vissa av deras såråd.

Värst är just nu Indisk banan. Det står såhär.

Odlingsanvisning 18 + 11 (vilket betyder att de ska blötläggas först och sedan odlas inomhus på vanligt sätt)

(sen kommer det för mig kryptiska:) 50 grader varmt vatten i början.

Alltså .... unsure.gif Ska jag blötlägga dem i 50gradigt vatten först eller ska jag vattna med 50 gradigt vatten i början eller vad?
kerstin z5-6
Blötlägg i varmt vatten
Sollan
Okvalificerad gissning: Blötlägg i 50 grader för att "skrämma" igång dem. Vattningen ska ju ersätta regn och så varma regn tror jag inte på.... smile.gif
kiki
Right. Då gör jag det. Tackar. Visst borde man kunna så dem nu? Jag läste den andra tråden om banan, någons var sådd 8/1 tyckte fick jag fär mig.
MariaS
CITAT (kiki @ 07-01-2005, 13:50)
Right. Då gör jag det. Tackar. Visst borde man kunna så dem nu? Jag läste den andra tråden om banan, någons var sådd 8/1 tyckte fick jag fär mig.

Stämmer bra. Satte bara fröet i plantjord direkt, vattnade och en vecka senare tittade plantan upp. Det är nog ett av de enklaste exotiska frö som jag har fått att gro, förutom eukaluptus.

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon