Full version: Hjlp! De gror!
Susanne i Linkping
Fr ngon vecka sedan sdr sdde jag p skoj ngra frer jag hittat i mina frldrars frrd, trodde vl aldrig att det var ngot liv i dem. Det var rosenstnk, sensitiva och palettblad. Psarna var prismrkta med tre kronor, utom rosenstnk som kostat fyra. Nu har de strsta frerna grott, och jag skrev aldrig upp vilka frn som var vilka men det r i alla fall inte palettblad, de vet jag har sm frn. Psen med sensitiva lg mellan de andra tv och det gror i mitten av trget s jag gissar p dem. Frna som grott r kastanjebruna (fast de kanske var mrkare nr de var torra), ca 5 mm i diameter och plattrunda.

r det frresten ngon som har en aning om nr sensitiva kostade tre kronor? Runt 1980? blink.gif

Och jag hade INTE tnkt odla sensitiva, jag tnkte ju bara gra mig av med gamla dda frn. Jag fr vl ge bort dem om de verlever. tongue.gif
abborrmaster
sensitiva frn r relativt sm.... Som... Nja strre n kiwi men kanske bara dubbelt! Svarta r de ox!

resten kan jag inte svara p
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon