fruberglund
Hittade den här hemsidan genom en annan sida. Har inte hunnit kolla på alla bilder än men det ser superfint ut. Sidan är dock lite jobbig med alla länkar hit och dit, den är inte så lättöverskådlig men det är den värd smile.gif

Kika in på http://www.bengtstradgard.net
Berith
En annan sida? En annan tråd menar du väl? biggrin.gif Den är diskuterad och beundrad tidigare här - och några har till och med varit på visning där! (inte jag huh.gif ) Visst är det fina inspirerande bilder! smile.gif
Jejja
Det är en fin sida med mycket vackra bilder. Men ännu mer värt är att gå på besök i Bengts trädgård på riktigt! (Om man bor i närheten då förståss... tongue.gif )
Helt fantastiskt att se alla liljor på nära håll...
Boxer
Jösses! ohmy.gif Vilken karamellpåse! tongue.gif Underbart! biggrin.gif Fantastiskt! wub.gif
Caprice
Såg ett program om denna trädgård på tv...

Den ÄR fantastisk.. wub.gif

Caprice
fruberglund
CITAT (Berith @ 08-01-2005, 07:46)
En annan sida? En annan tråd menar du väl? biggrin.gif Den är diskuterad och beundrad tidigare här - och några har till och med varit på visning där! (inte jag huh.gif ) Visst är det fina inspirerande bilder! smile.gif

Nä, genom Hortogreens sida hittade jag Bengt smile.gif

Vad skönt att ni har sett den innan, jag var rädd att ni missat denna fantastiska trädgård (dumma mig, hur kunde jag tro att ni kunde missa nåt sånt tongue.gif biggrin.gif )
Dzad
http://www.bengtstradgard.net/veckansbild/...jattesolros.htm

Alltså e det på riktigt? smile.gif
Kan en vanlig svensk solros bli så där stor eller är det en tropisk version? Hur gammal kan en sån där vara och hur får man den så stor?
Eller skojar han med oss eller? smile.gif
lotta_
CITAT (Dzad @ 08-01-2005, 12:43)

laugh.gif laugh.gif ser helt overkligt ut. Antingen är Bengt LITEN, solrosen STOR eller så har någon använt ett bildbehandlingsprogram. laugh.gif
fruberglund
CITAT (Dzad @ 08-01-2005, 12:43)
http://www.bengtstradgard.net/veckansbild/...jattesolros.htm

Alltså e det på riktigt? smile.gif
Kan en vanlig svensk solros bli så där stor eller är det en tropisk version? Hur gammal kan en sån där vara och hur får man den så stor?

Jag gick på det först men det är ett skämt smile.gif

Det ser du på plankorna bakom, så stora plankor har man ju knappast på sitt hus smile.gif
Caprice
Och.. såpnejlikorna, tror jag.. skulle vara en bra bit över två meter... laugh.gif

Kul bild..

Caprice
Caprice
// Antingen är Bengt LITEN //

Bengt kanske är en rumpnisse...?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Caprice
Dzad
Fy vad elakt... Ganska skickligt gjort, men plankorna på väggen avslöjar... och så är de andra växterna runt omkring honom inte så små heller! biggrin.gif
estet
Värd att repriseras! wub.gif
humla
Vilka bilder!! Måste lukta väldigt gott i den liljerabatten på kvällarna! wub.gif

Nån som vet vad de gula höga blommorna han har heter? Syns t.ex. på förstasidan, framför huset.

Såg ni förresten, vilken fin humlebild som fanns! wub.gif
fruberglund
Jag fattade det som att det var de som var Rudbeckiorna??? Fast det ser inte ut som det, finns det fyllda i så fall?
Berith
Jag tror att dom höga gula blommorna är höstrudbeckia. smile.gif
Såna ska jag också ha. sleep.gif
fruberglund
Var in på sidan nu och det stod att det var Rydbeckia men det måste väl vara ett stavfel? laugh.gif
Exotic
Där har jag varit förut helt underbara sida och bilderna är just super vackra rolleyes.gif smile.gif

Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon