Full version: Berith!
amaira
Hej Berith!

Du har så oerhört fina foton i ditt fotoalbum wub.gif , särskilt dessa:
Sonens album.

Han är verkligen en fantastisk fotograf!!!

Kanske har du skrivit i nån annan tråd, vad han har för kamera, men skulle du vilja berätta för mig, i alla fall, vilken kamera han har?

wub.gif /amaira.
renate
Jag hålla med Amaira,din son är en duktig naturfotograf. Jättebra bilder.
fruberglund
Superbra bilder! Och äckliga spindlar verkade ni ju ha gott om...brrrrrrr.

Mina två favoriter:
Närbilden på paddan

Möjligen världens sötaste häst??? Älskar Nordsvenskar med sina "långhåriga klövar" smile.gif
Berith
Ååh så rädd jag blev när jag såg att jag fått en egen tråd! ohmy.gif Och av amaria också!

Trodde först att du skulle skälla på mej... eller krama ihjäl mej eller dränka mej i sockersött gullegull... blink.gif rolleyes.gif

tongue.gif Men sen blev jag enbart smickrad. (Har förmedlat berömmet till sonen.)

Sonen ja... Visst är han en fantastisk fotograf! Och fenomenal på att hitta motiv på de mest underliga ställen.

Kameran är en Nikon Coolpix 4500, inköpt för ett år sedan och flitigt använd. smile.gif Man kan även ta kortare filmer på 35 sekunder och han har fångat några guldkorn där också. T.ex. enbenta sädesärlan - Sädes-Ärland kallad - tornfalken, anfallande råbock, räv som blir jagad av en tofsvipa, dansande tranor, myror som tar larver och skalbaggar och humlor, getingar (till förb-nelse), spindlar i alla dess vardagsbestyr... Och en drös med annat härligt! Vildsvinen glömde jag. Och älgen. Och den snubblande larven!

Jag känner att jag bara måste lära mej hur man lägger ut filmerna på nätet så jag kan visa er andra. Nån som kan ge mej råd? unsure.gif
Berith
Visst är hon världen sötaste häst! wub.gif

Fast hon har ju inga klövar förstås. sleep.gif
Om hon hade det vore det nog dags att byta ut hovslagaren. biggrin.gif

Bilderna på henne i snön tog jag i januari 2004, ser ju nästan ut som svartvita bilder. Då hade vi minsann vinter, till skillnad mot nu med 8 plus. huh.gif

amaira
CITAT (Berith @ 08-01-2005, 13:47)
Ååh så rädd jag blev när jag såg att jag fått en egen tråd! ohmy.gif Och av amaria också!

Trodde först att du skulle skälla på mej... eller krama ihjäl mej eller dränka mej i sockersött gullegull... blink.gif rolleyes.gif

Förlåt att jag skrämdes sleep.gif sleep.gif sleep.gif
förutom allt annat, så är jag ganska "busig" också...

laugh.gif biggrin.gif

Skämt åsido, tack för svaret vad gäller kameran!
Har ju själv en Nikon coolpix, fast nere på 900-nivån. Ska kolla in 4500!!

CITAT
Man kan även ta kortare filmer på 35 sekunder och han har fångat några guldkorn där också. T.ex. enbenta sädesärlan - Sädes-Ärland kallad - tornfalken, anfallande råbock, räv som blir jagad av en tofsvipa, dansande tranor, myror som tar larver och skalbaggar och humlor, getingar (till förb-nelse), spindlar i alla dess vardagsbestyr... Och en drös med annat härligt! Vildsvinen glömde jag. Och älgen. Och den snubblande larven!

TV-programmet "Mitt i naturen" visar ju tittarfilmer där sedan tittarna får rösta fram den mest populära filmen, och det är jättefina rese-priser!
Prova!!!

Bara trettiofem sekunder? Det hinns med massor på 35 sek, och en bra sekvens har nog en bra chans!

Tror amaira.
amaira
Jo, och så Pomida också, jättefin wub.gif !

Jag gillar också nordsvenskar.
Berith
CITAT (amaira @ 08-01-2005, 14:14)
TV-programmet "Mitt i naturen" visar ju tittarfilmer där sedan tittarna får rösta fram den mest populära filmen, och det är jättefina rese-priser!
Prova!!!

sad.gif Hade nog tänkt det.... men på deras sida står "Observera att vi ännu inte kan ta emot DVD eller CD!"
yla
du kan väl fixa en hemsida o lägga ut filmen där berith
fruberglund
CITAT (Berith @ 08-01-2005, 13:58)
Visst är hon världen sötaste häst! wub.gif

Fast hon har ju inga klövar förstås. sleep.gif
Om hon hade det vore det nog dags att byta ut hovslagaren. biggrin.gif

Hahaha, förlåt, yrkesskada när man har grisar laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif tongue.gif
Berith
Har redan börjat med en hemsida till sonen. Det bara måste gå att lägga in filmer där! wink.gif huh.gif Ska testa.
yla
ja de e klart att de gör de e bara att plugga hur rolleyes.gif
säg till näd du e klar jag vill se rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon