carren
Med det här skumma januarivädret, +9 grader igår (!) så börjar trädgårdslusten smyga sig på igen. Man kan väl nästan säga att det är vår nu, va? Julen är ju över, det är flera plusgrader, ingen tjäle i marken och några stackars snödroppar börjar titta fram. Det måsta vara vår, alltså! Att det är januari enligt almanackan borde väl vara en petitess i sammanhanget rolleyes.gif

Jag har planer på att plantera två träd och några buskar till våren. Kanske skulle man ta och tjuvstarta med grävandet redan? Risken finns förstås att både grannar och familj idiotfröklarar mig för gott. Men ta bort grässvålen bara kunde man kanske ge sig på...
Dzad
hehe. Har du tur så är det verkligen vår... vi kanske får börja vänja oss med att våren kommer i januari numera. smile.gif

Att gräva lite gropar är väl inte så farligt... smile.gif
Men vill du faktiskt ha en massa hål i gräsmattan de närmaste månaderna om, mot förmodan, vintern verkligen kommer!?
Ullet
Blir väl spännande med lite gropar att trilla i när snön kommer? *ler* Det är väldigt lite snö här tycker jga, hoppas iofs inte på mer heller för snö o jag är inte riktigt kompisar. Snö ska finnas i fjällen! biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon