Full version: Elvis
zaaritha
Nå´n som tittade på programmet på TV 2?
E. verkar inte ha vart nå´n "diva" direkt!
Han hade bra röst också!
Nå´n av er som stått o skrikit -i ungdomen--när ni sett era idoler live??
Jag har aldrig fattat det--att man skriker o gråter.............
Såg HepStars live--en gång i "forntiden" o tjejerna skrek, så man hörde ej uppträdandet.
När de lämnade festplatsen(HepStars), så stack en tjej foten under framhjulet på turne´bussen--foten krossades!
Usch!
Inga från Närke
Det programmet missade jag. Tittade på en finsk TV-kanal, där spelade Agents o. Jorma Kääriäinen över en hel timma Elvismusik. Han var mycket bra hade en röst som var mycket likt Elvis.
Skall titta på filmen 23,10 på TV2 med Elvis ikväll fast jag sett den flera gånger tidigare men hans musik är fortfarande bäst tycker jag.

Jag var och är ett stort Elvisfan. I skolan hade man små knappar med Elvis eller Tommybilder på sina ytterkläder m.m. det var rena kriget vem som var bäst. Har tyvärr inga av dessa kvar. skulle nog vara värda lite pengar idag.

Har sett alla hans filmer och har de flesta LP, även MP3-låtar. Tyvärr så blev de flesta LP-skivorna förstörda (smutsiga, det kostar en del att göra rent dem för det klarar man inte själv) när vi hade översvämning här i huset för 6 år sedan så de går inte att spela på. De måste vara helt rena om man har en finare skivspelare och försäkringsbolaget betalade inte det tyvärr.
Däribland var det en LP-skiva som var värd en del i samlarsynpunkt enligt en dansk fanklubb som jag var i kontakt med. Men den är inte så mycket värd nu eftersom fodralet blev förstört liksom på ett helt album jag hade.

Nej jag har inte varit på någon större konsert eller liknande endast sett Emil Ford en gång och Jerry Williams 2 gånger och det var inte så hysteriskt. Fick också autografen av honom men då var jag äldre och hade min dotter med. Även The Boppers där var det lite mera liv.
cic
På tal om Elvis.. "Viva Las Vegas" går på TV i skrivande stund. Kanske därför det är så lugnt på odla nu..? tongue.gif

(Eller så är alla kloka nog att INTE sitta vid datorn en lördagskväll..)
zaaritha
Jag tittar ej på filmen!
Hans musik o sånger är bäst!!!
lolo
Elvis "The King Of Rock´n Roll"! Säger väl allt...? rolleyes.gif tongue.gif Jag tänker titta på dokumentären om Elvis och June på SVT ikväll.
Bjäbban
Min ungdoms stora kärlek!
Hade glömt hur otroligt sexig han var wub.gif
Rösten, den helt ljuvliga, har jag aldrig glömt, har mängder med skivor (naturligtvis) och det spelas ju ganska ofta på radio hans sånger!
Har liksom aldrig kommit någon som har kunnat ersätta honom, eller beror det på att jag har blivit äldre tro, sådan kärlek hör på något sätt ungdomen till….
Han skulle ha blivit 70 år i går, om han hade fått leva
Mins ännu den fruktansvärda chock och sorg när jag fick veta att han var död…
De visade ett minnes program i går på Tv, då jag åter fick uppleva hur sexig han var, och minas min egen ungdom…
Tyvärr så gick elen, när ungefär halva programmet hade visats, hoppas att det visas i repris!
Svor över storm och utan ström, i flera timmar, medan jag missade detta program….
I vilket fall det var underbart att få se honom igen, den korta stund innan elen försvann
och ska självklart titta i kväll också!
amaira
Han var ju bara "sexig" när han var i tjugoårsåldern sådär. (Och den åldern har jag växt förbi för länge sedan.)
Sedan gick det ju bara utför med honom. Undrar hur "gubben" skulle sett ut som sjuttioåring rolleyes.gif .
Den mannen var nog en man som passade bäst i "drömmarna", men visst, han hade nåt visst, och hans sångröst är ljuvlig wub.gif .

Elivis är Elvis...

/amaira.
Inga från Närke
Att det gick utför med Elvis ska nog vi kvinnor ta lite ansvar för är min mening.
Det kan inte vara så roligt att komma som blyg kille ut i den stora kaos som det blev.
Alla dessa kvinnor som totalt mejade ner honom nästan var han gick, stod eller låg. Slängde sig om halsen, kastade trosor och bjöd ut sig till höger och vänster för att bara vara nära honom. Inte få ha ett privatliv och kunna välja själv det han ville göra.
Tror inte att någon person skulle vilja byta med honom utan kunna leva ett vanligt liv mellan de scenframträdanden han gjorde o.s.v. det tar nog på psyket rätt hårt. Tänk er in i den situationen själva.
Det finns ju många exempel på att artister tar sina liv, eller börjar med droger för att orka med den pressen de har på sig p.g.a av sina fans till en del och sedan att de marknasförs för hårt.
Med den rösten så hade han kunnat varit i ropet i många år till utan den hårda livsföring som hans manager m.m. fixade åt honom och det varit lite lugnare runt omkring honom. Pressen blev för tung.
The King
*Felix matte*
Tommy Steele stod det på mina nervikta stövelskaft... tongue.gif laugh.gif wub.gif Resten av tjejgänget hade Elvis tongue.gif

Sedan när jag i vuxen ålder köpte stereo så var mitt första skivinköp... Elvis dubbel LP. laugh.gif
Jag har aldrig tillhört den hysteriska skaran som grät och svimmade när de såg sina idoler...var ju hem och hälsade på hos några medlemmar i Shanes som ju också var poppis och än idag har årlig träff och spelning.... fyrtio år efter debuten. smile.gif wub.gif
birgitek
Är väl inget större Elvis-fan, måste dock medge att han hade en fantastisk röst, en gudagåva som han tyvärr inte klarade av att hantera.
Såg däremot en dokumentär om Mick Jagger igår. Vilken fashinerande, mångsidig och otroligt begåvad människa och artist, otroligt vital och energisk.
Birgit Ek
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 09-01-2005, 20:30)
Tommy Steele stod det på mina nervikta stövelskaft... tongue.gif laugh.gif wub.gif Resten av tjejgänget hade Elvis tongue.gif

Sedan när jag i vuxen ålder köpte stereo så var mitt första skivinköp... Elvis dubbel LP. laugh.gif
Jag har aldrig tillhört den hysteriska skaran som grät och svimmade när de såg sina idoler...var ju hem och hälsade på hos några medlemmar i Shanes som ju också var poppis och än idag har årlig träff och spelning.... fyrtio år efter debuten. smile.gif wub.gif

Samma här Agneta...tommy stod det utmed byxbena
ditsydda med korsstygn....tyckte han va sötare wub.gif
adrian
Jag växte upp med Elvis musik...
Jag minns hur jag satt med min gitarr och försökte ta ut hans låtar i timmar framför vår stereo när jag gick i 4:an... smile.gif

Min mamma skrev ned texterna på papper och jag försökte hitta ackorden på gitarren för att få ihop hans "musik"...
Som jag slet!!!

Men idag kan jag spela nästan alla instrument p.g.a hans röst, jag lärde mig "höra" och finna alla toner på det viset...

Men det var INTE lätt...

Men jag har allt att tacka honom för när det gäller musik och instrument...

(han var BÄST..!)
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon