Full version: Vxter i badrummet
cocofjollan
Hej!

Tror ni det r mjligt att stlla in vxter i ett fnsterlst badrum om man installerar ett lysrr ovanfr? Vilka slags vxter skulle trivas i en sdan milj (hg luftfuktighet, inte s mycket ljus)?

Hlsningar

Annelie
mimmi p eker
Jag har en Zamiakallalomma i vrt badrum, utan fnster.
Vet tyvrr inte vad den heter p svenska, den har blivit lite av en trendblomma
ofta med i iinredningstidningar,kanske ngon annan vet vad den heter.
Blomstertanten
Den brukar kallas fr garderobsblomma
TeliaNet
bananplanta, skulle helt klart trivas dr.
krukan
Gullranka har jag i badrummet, med ett liiitet fnster. Den behver nstan inget ljus knns det som. En annan str lngt inne i rummet utan att klaga. Fr den det mrkare blir den dock mindre GULLranka (det gula i bladen frsvinner) utan fr i stort sett helgrna blad. Men den r fin nd!
lilla mamma
Jag har ett litet fnster hgt upp med tre hibiscusar i,
dessutom har jag lkvxter(som blommat) och tv jttehibbar jag kapat
brutalt efter att de vackra bladen frn sommaren dormat av under detta fnster. Den ena hbben r grnare n i somras. Allt tack vare den hga luftfuktigheten s har inte mina spinn visat sina trynen, och jag anvnder inget extra ljus.

Hjrtan p trd och silverkalla, fredskalla sm och stora skulle klara sig utan x-ljus
Anita
160kvm stort hus
Vi har garderobsblomma p jobbet.
tror att vi kallar den fr garderobsfikus hr.. *fniss*

Garderobsfikus, blomman som inte riktigt vgat komma ut.. *skratt*

Hjlp va lttroad man r! laugh.gif
cic
Juncus passar nog bra. Finns bde med raka och krulliga "blad". Finns p IKEA fr 39 pix. Kpte sjlv idag! wink.gif Tnkte stlla den just i badrummet.
Mia, zon 3
Ampellilja brukar funka bra. Fredskalla. Faktiskt har jag haft ett gardeniaskott p tvttfatskanten jttelnge utan att det blev ledset. Inte fr att det vxte heller, men verlevde i alla fall.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon