Full version: Min Tivoliros ...
Exotic
Min Orange and Lemons har redan satt fart och det är bara 9 Januari undra hur det skall gå för denna skönheten titta bara i länken här nedan laugh.gif wub.gif wub.gif
Faller man inte Pladask *mmmmm*
Tivoli ros i sin bästa prackt ohmy.gif)

Min ser ut såhär just idag...

Exotic smile.gif
Kajsa
Underbar, vill ha biggrin.gif
kerstin z5-6
ingen fara , sådär ser många av mina ut nu också -beskär gör jag i feb-krukisarna i orangeriet alltså smile.gif
Den var snygg !!
Exotic
Javviiissst är O and L underbar wub.gif
Köpte den förra året på Flora Linnea....Kerstin är inte det ditt Favvo ställe laugh.gif tongue.gif

Men jag har inte sett den blomma hos mig hopps så på den i sommar smile.gif
Sen står min ute i kruka & inte i Orangeriet smile.gif kanske skall jag ta in den ?
fast den är just en klättrare....

Vill bara ha den kvar så att jag får se dem läckra färgerna wub.gif smile.gif

Exotic
kerstin z5-6
Fasen ... nää det är inte mitt favvoställe .. sad.gif Fast när det ändå blir kruka så spelar ju leveranstiden ingen roll ..i o fs .. hmm
Glömde att du bor i tropikerna .. ni har ju plusgrader mest nu .. låt den stå kvar ute laugh.gif
Exotic
Skojade bara med dig Kerstin ang ditt Favvo ställe laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Men då låter jag den stå kvar ute den lille rakaren rolleyes.gif
Kajsa
Kan inte se den nu hos Flora Linnea nu, synd det var en klätterros svårt ha i en kruka då. Ser du bor i zon 2 suck, så mycket roligt man kan ha då. Visst var det du som hade en ros med variegerade blad med en blomma i en underbar färg, eller? Har beställt Variegata di Bologna för kruka, den är inte heller dålig i färgerna.
Exotic
jag fick bara se att det stod en O/L mitt ibland jaaa vet inte vad den stod ..men gick runt och tittade och där var ett namn klingade rolleyes.gif rolleyes.gif
Vad jag fattade så hade dem inte O/L hela tiden blink.gif men tycker att den ser underbar ut i färgmixen wub.gif

Visst är det jag som köpte den med varigerade blad "Curiosity" den skall oxå bli kul att få se smile.gif

Varigata köpte jag förra sommaren oxå snygg och god doft ...lycka till med din snygging rolleyes.gif rolleyes.gif

Kajsa var det inte du som hade mycket Dahlior förut ?
Skrev till dig tror jag vid nått tillfälle.....

laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif wub.gif
Kajsa
Jo, det är jag som har en massa dahlior en del är över 20 år. Den höstprakten vill man inte vara utan, tror dom kommit i ropet igen.

Var har du köpt Curiosity? Från England? Men Delbardrosorna har du väl sett har beställt Claude Monet av Flora Linnea, dyrt som attan men den ska jag ha i kruka, en del rosor får en att bli ha-galen. Är det du som skriver på Rosforum??
Exotic
Tänkte väll att det var du laugh.gif Jag är helt såld på Dahlior wub.gif

Jepp köpte Curiosity från England fick leta med ljus & lyckt för att hitta den ,men till slut med lite hjälp från Royal Ros någott fick jag napp rolleyes.gif smile.gif

Best från Flora Linnea 3 st av Delbardroserna .....jo dem var inta så billiga men blir man kär så blir man wub.gif biggrin.gif laugh.gif

Jag är oxå på Rosforum smile.gif
Kajsa
AHA; nu vet jag biggrin.gif 3 Delbardrosor tar hårt i plånboken, men är man fast så är man. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon