Min Orange and Lemons har redan satt fart och det är bara 9 Januari undra hur det skall gå för denna skönheten titta bara i länken här nedan Faller man inte Pladask *mmmmm* Tivoli ros i sin bästa prackt )
Min ser ut såhär just idag...
Exotic
Kajsa
09-01-2005, 19:13
Underbar, vill ha
kerstin z5-6
09-01-2005, 21:04
ingen fara , sådär ser många av mina ut nu också -beskär gör jag i feb-krukisarna i orangeriet alltså Den var snygg !!
Exotic
10-01-2005, 13:07
Javviiissst är O and L underbar Köpte den förra året på Flora Linnea....Kerstin är inte det ditt Favvo ställe
Men jag har inte sett den blomma hos mig hopps så på den i sommar Sen står min ute i kruka & inte i Orangeriet kanske skall jag ta in den ? fast den är just en klättrare....
Vill bara ha den kvar så att jag får se dem läckra färgerna
Exotic
kerstin z5-6
10-01-2005, 13:09
Fasen ... nää det är inte mitt favvoställe .. Fast när det ändå blir kruka så spelar ju leveranstiden ingen roll ..i o fs .. hmm Glömde att du bor i tropikerna .. ni har ju plusgrader mest nu .. låt den stå kvar ute
Exotic
10-01-2005, 13:49
Skojade bara med dig Kerstin ang ditt Favvo ställe
Men då låter jag den stå kvar ute den lille rakaren
Kajsa
10-01-2005, 14:16
Kan inte se den nu hos Flora Linnea nu, synd det var en klätterros svårt ha i en kruka då. Ser du bor i zon 2 suck, så mycket roligt man kan ha då. Visst var det du som hade en ros med variegerade blad med en blomma i en underbar färg, eller? Har beställt Variegata di Bologna för kruka, den är inte heller dålig i färgerna.
Exotic
10-01-2005, 23:53
jag fick bara se att det stod en O/L mitt ibland jaaa vet inte vad den stod ..men gick runt och tittade och där var ett namn klingade Vad jag fattade så hade dem inte O/L hela tiden men tycker att den ser underbar ut i färgmixen
Visst är det jag som köpte den med varigerade blad "Curiosity" den skall oxå bli kul att få se
Varigata köpte jag förra sommaren oxå snygg och god doft ...lycka till med din snygging
Kajsa var det inte du som hade mycket Dahlior förut ? Skrev till dig tror jag vid nått tillfälle.....
Kajsa
11-01-2005, 17:39
Jo, det är jag som har en massa dahlior en del är över 20 år. Den höstprakten vill man inte vara utan, tror dom kommit i ropet igen.
Var har du köpt Curiosity? Från England? Men Delbardrosorna har du väl sett har beställt Claude Monet av Flora Linnea, dyrt som attan men den ska jag ha i kruka, en del rosor får en att bli ha-galen. Är det du som skriver på Rosforum??
Exotic
11-01-2005, 18:49
Tänkte väll att det var du Jag är helt såld på Dahlior
Jepp köpte Curiosity från England fick leta med ljus & lyckt för att hitta den ,men till slut med lite hjälp från Royal Ros någott fick jag napp
Best från Flora Linnea 3 st av Delbardroserna .....jo dem var inta så billiga men blir man kär så blir man
Jag är oxå på Rosforum
Kajsa
11-01-2005, 19:02
AHA; nu vet jag 3 Delbardrosor tar hårt i plånboken, men är man fast så är man.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.