Christoffer
Vilken knöl är nyttigast av Jordärtskocka och Potatis?
ingmet
Hittade tyvärr ingen jordärtskocka.. men hittade följande info på viktklubb.se via Aftonbladet. Klicka på "Viktklubb.se - så enkel är metoden" så hittar du kalorikollen - där kan man hitta mycket info om vad ätbara saker innehåller...

Min erfarenhet av jordärtskocka är att man kan bli ganska "pruttig"... laugh.gif

Kokt potatis
1 port kokt potatis innehåller
Kalorier 147 kcal
Fett 0 g
Protein 3 g
Kolhydrater 33 g
Alkohol 0 g

Kronärtskocka
1 st kronärtskocka innehåller
Kalorier 53 kcal
Fett 0 g
Protein 3 g
Kolhydrater 9 g
Alkohol 0 g
Ingrid på Västkusten
CITAT (Christoffer @ 09-01-2005, 18:20)
Vilken knöl är nyttigast av Jordärtskocka och Potatis?

Båda två är ju stärkelserika rotfrukter, men jordärtskocka innehåller nånting som diabetiker kan fördra - sockret är i rätt form. Sedan blir då int ejag lika uppblåst av jordärtsskocka som jag blir av potatis. Flatulensen vänje rman sig av med faktiskt - och så beror det på om man blandar med andra grönsaker.

Om man nu är inne på ämnet flatulens så blir man gasig av de flesta grönsaker.
:-)) det är många som glömmer det faktiskt :-) att vara glad grönsaksätare innebär en held elsådant - fast det är av godartad natur inte elakartad natur ;-))

Jaha - nån som har lust att spinna vidare?
Mia, zon 3
En prutt-tråd, vad trevligt! laugh.gif
Men jag har tyvärr ingen aning om näringsinnehållet i någon av "knölarna", så jag kan inte bidra med något där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon