Sylvia
Fick denna bild och text från Finland för vidare befordring. Pojken ser ju rätt nordisk ut.
Om det är ngn som vet ngt så kan ni ju kontakta sjukhuset.

Hejsan,

Ingen vet varifrån denna pojke kommer. Föräldrarna saknas och man vet inte
ens från vilket land han kommer. Pojken är cirka två år, finns i Khoa Lak
och söker efter någon som känner igen honom och vet varifrån han kommer.

Sänd detta meddelande vidare till alla dina kontakter så kanske någon
känner igen honom.

Om någon känner igen honom, vänligen kontakta på telefonnummer
076-249400-4 ext. 1336, 1339 eller med e- mail :
info@phuket-inter-hospital.co.th

Hälsningar / Best Regards,
Annika Westberg-Arrakoski

Sylvia
För liten bild i misstag...
kerstin z5-6
pojken är hittad sedan länge tack o lov ...
Sylvia
Vad bra, då är ju allt lugnt. Vem var har o varifrån kom han så jag kan meddela den som skcikade mig linken nyss?
kerstin z5-6
Det är lilla Hannes Bergström från Göteborg också kallad mirakelpojken i pressen. Hans mamma är troligen död vad jag vet, men hans pappa har hittats och är i livet, pappan är av Finsk härkomst om jag minns rätt
Sylvia
Aj jaha...jo jag har läst om honom, men kände inte igen honom på denna bild! Vad bra att det klarnade sig, hoppas även mamman lever!
Gunvor Nilsson
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-01-2005, 22:29)
pojken är hittad sedan länge tack o lov ...

Ja men det var sjukhuset i Phuket som letade efter föräldrarna och det var därifrån ursprungsmailet kom. Jag har också fått mailet men det har gått via Tyskland. Tydligen går det inte att få stopp på mailet som vandrar vidare fastän anhöriga är hittade.

/Gunvor
Sylvia
Hoppas den inte blir ett nytt evigt vandringsmailfall, det vore ju inte så trevligt för de anhöriga. Men huvudsaken att pojken hittade hem. Är det ngn som hört ngt om mamman?
Inga från Närke
CITAT (Sylvia @ 10-01-2005, 15:49)
Hoppas den inte blir ett nytt evigt vandringsmailfall

Kan du inte skicka tillbaka till den du fick det från och meddela att han kommit tillrätta så stoppas det mejlet förhoppningsvis.
Gunvor Nilsson
CITAT (Inga från Närke @ 10-01-2005, 16:47)
Kan du inte skicka tillbaka till den du fick det från och meddela att han kommit tillrätta så stoppas det mejlet förhoppningsvis.

Inte så lätt. I mitt mail så fanns flera hundra adresser i varje mailingslista och det är fyra mailingslistor innan det nådde mej! Ganska meningslöst då att meddela bara några.

/Gunvor
Ina
Det allra bästa är väl förmodligen att inte skicka det vidare och att prata med sina vänner om det är nån som fått samma mail och att säga till även dom att göra samma sak.
netaave
Jag fick det där mailet från etikettdoktorn men därifrån kom också ett infomail om att pojken hittats.
Gunvor Nilsson
CITAT (netaave @ 10-01-2005, 18:02)
Jag fick det där mailet från etikettdoktorn men därifrån kom också ett infomail om att pojken hittats.

Hm! Men mailet handlade om att sjukhuset letade efter föräldrarna! sleep.gif

/Gunvor
Sommartorparn
CITAT (Sylvia @ 10-01-2005, 15:49)
Hoppas den inte blir ett nytt evigt vandringsmailfall,

Vandringsmailfall, sa Bull,
Ja det var det, sa Bill.........
wink.gif

Jag har redan fått det två gånger i mailen.
sad.gif
Tvekade om att skicka det vidare eftersom han var så lik den pojke som hade visats i media. Och det var tur för....
......ett par timmar senare kom dementin.
;-)

Vi som ser detta kan ju i alla fall försöka stoppa dess fortsatta framfart när det kommer i våra egna maillådor.

Vissa rundgångsmail får evigt liv. Tänk er va' kul för honom om ett tiotal år när han själv får detta mail i sin egen e-mailbox.
wacko.gif
Posse
CITAT (Sylvia @ 09-01-2005, 22:21)
Fick denna bild och text från Finland för vidare befordring. Pojken ser ju rätt nordisk ut.
Om det är ngn som vet ngt så kan ni ju kontakta sjukhuset.

Hejsan,

Ingen vet varifrån denna pojke kommer. Föräldrarna saknas och man vet inte
ens från vilket land han kommer. Pojken är cirka två år, finns i Khoa Lak
och söker efter någon som känner igen honom och vet varifrån han kommer.

Sänd detta meddelande vidare till alla dina kontakter så kanske någon
känner igen honom.

Om någon känner igen honom, vänligen kontakta på telefonnummer
076-249400-4 ext. 1336, 1339 eller med e- mail :
info@phuket-inter-hospital.co.th

Hälsningar / Best Regards,
Annika Westberg-Arrakoski

Förmodligen var det ett likadant mail som jag fick... men bilden - det väsentligaste - saknades i det....
vickeva
Men visst är det fantastiskt, tänk om han inte hittat sina föräldrar ännu, vilket otroligt sätt att leta på, alla har väl fått det där mailet minst ett par gånger verkar det som...
lotta_
Lilla Hannes och hans pappa är hemma i Göteborg, se en artikel i Expressen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon