Full version: Efter stormen
Cajo
Säsongen kunde börjat bättre. Så här såg mitt växthus ut efter stormen! Se bild. Dessutom förstördes hela strandpromenaden och våra badhytter av orkanen och översvämningen. sad.gif
Annlo
Vad tråkigt för dig sad.gif
Ditt växthus såg ju alldeles nytt ut...
Kan man få ut något på försäkringen vid något sånt här eller är det "force major"?

Hoppas det ordnar sig för dig unsure.gif

Annlouice
yla
stackars du o alla som fått saker söndriga sad.gif
amaira
*tröstekram från amaira*
Yin o Yang
Vilken mardröm sad.gif . Går det att rädda något överhuvudtaget? unsure.gif Är så glad att mitt växthus stod pall, men det var nära att gå åt skogen, för dörrarna hade hoppat ur sitt "spår" i nerkant när vi tittade till det
Anki på Öland
Stackars dej Cajo! Så hade jag förväntat mig att mitt skulle se ut också så som det blåste, men tack och lov klarade det sig.
Anki
Cajo
Ja, jag blev väldigt lessen! Jag tror inte försäkringen gäller här, men vi skall kolla upp det iallafall. Det blir inte billigt att fixa nytt växthus, så det kommer nog dröja innan jag får ett nytt. Men det kunde varit värre........
Yin o Yang
CITAT (Cajo @ 10-01-2005, 11:48)
Men det kunde varit värre........

Så strongt av Dig att tänka så... Hoppas det går att ordna på något vis, både för Dig och alla andra som fått växthus och annat förstört. Mitt staket, som blåste sönder, går ju att bygga upp ganska lätt igen (säger min gubbe)

wub.gif
Exotic
Nej vad tråkigt med ditt fina växthus sad.gif
Hoppas att det löser sig på nått sätt smile.gif

Exotic
Tesa
Näe....stackars dig.....det var verkligen ingen rolig syn.....
naturens krafter är verkligen inte att leka med....
AnitaJ
Vet hur det känns sad.gif . Vårt Sunseeker Plus med polykarbonatskivor låg platt ihopvikt på marken på söndagmorgonen. Alla skivor har hållit, även de som vi fick hämta flera hundra meter bort, men stommen är totalförstörd. Deppar tillsammans med dig..
Lady Hamilton

Vad tråkigt för dig! Jag själv skulle också bli förtvivlad...............Skickar 1000 tröstande kramar.......... Hoppas från djupet av mitt hjärta att det löser sig för dig. sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
Inga från Närke
Hej Cajo

Vad tråkigt. Hos mig har som tur inte växthuset gått sönder ännu men just nu blåser det väldigt hos oss, så det är bara att hålla tummarna.
Försäkringen täcker om du har en tilläggsförsäkring för fristående utrymmen. Vi tecknade det i vår försäkring eftersom vi har ett litet förråd också+växthus, men sedan om den gäller vid naturkatastrof som det kallas har jag inte kollat upp.
Hoppas att det löser sig för dig. Många tröstkramar från
Smekajsa
Tjena kompis!!

Jag vet hur det känns, mitt växthus har också havererat
i stormen.
mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif

Tyvärr gäller inga försäkringar, trots tilläggsförsäkring,
hos Folksam i alla fall.

Willab var däremot väldigt tillmötesgående !!!!!

Jaaa, vad gör man ????

Men jag tror ditt växthus, Cajo, var mer åtgånget än mitt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon