Full version: Pelargonerna dör?
Camilla J
Jag har mina pelargoner nu över vintern i min lägenhet men på golvet en bit från fönstrerna i krukor. Vattnar dem då och då men nu har de tappat alla blad och skrumpnat ihop en massa, stjälkarna nästan svarta. Har jag vattnat för mycket eller för lite?? Vattnat ca var 10 dag, och de är alltid helt uttorkade. Man ska väll vattna lite? Gick bra förra året att förvara dem så, har inget bättre lösning. Förslag?? wink.gif
kerstin z5-6
varför på golvet ? ljusbrist och för varmt, gissar jag -Nån här har en fönsterhylla som fungarar utmärkt .. vore nog bättre alt smile.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Jag har pelargoner som beter sig likadant och har av en pelargonkunnig vän fått reda på att det antagligen rör sig om jordbundet virus, tyvärr. Kruka om och ge dem en tillsats av benmjöl och chrysan så har de lättare att stå emot angreppet.
Vissa av mina ser dock ut att klara sig fint, så det verkar inte gå på alla...
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon