adrian
Brutala Blommor firar 1 år!
Jubileumshelg:

29 - 30 JAN 11 - 16

* Vi bjuder på sileshår Té
* jättebilliga priser på växter (varav 1 Nepenthesart är s.k renrasig och av de dyrare modellerna...)
* Lotteri med fina priser
* VÄLKOMNA!

Nyheter..!
Blomstertanten
Jag kommer ! wub.gif

Måste ju ha en ny Hasse ! Han har tyvärr gått till de sälla jaktmarkerna sad.gif
Sommartorparn
Grattis!
Men VAR?
unsure.gif
Blomstertanten
I Örebro

Adress RESTALUNDSVÄGEN 47 ÖREBRO
adrian
Kommer du i de ljusblå kläderna?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Blomstertanten
biggrin.gif Kanske blir lite kallt !

Men blir det ännu varmare än nu så tar jag nog dom ljusblå ! tongue.gif
adrian
Garanterat höjdpunkten denna helg isåfall.. biggrin.gif
Gunilla i Arboga
Grattis på födelsedagen från grannkomunen !! Har sett dig på någon mässa, eller om det var möjligtvis på något arrangemang med Trädgårdsamatörerna ??????Slinker nog in nån gång. Vad har du för öppentider ?
Blomstertanten
Står här Brutala blommor

Tycker absolut att du ska slinka in, men se till att du har gott om tid !
För där kan man vara hur länge som helst och gå runt och titta och lära sej mycket. rolleyes.gif
mollys_matte
Vad kul!
Har nån getingätare från er jue, kan vara dags att skaffa en till kansek, den växer bra hemma hos mig!

Är det många här på forumet som är från örebro trakten?
Gunilla i Arboga
Oj, oj, nu har jag lusläst hemsidan tongue.gif Det skulle nästan kunna bli en ny hobby. Har haft akvarier i 100 år, och är galen i växter i största allmänhet. Det kanske skulle kunna kombineras.......... MEN en sak hittade jag inte bland all info. TEMPERATUREN ??? Ska man ha undervärmare (har ganska svalt hemma på vintern) Jag kan gissa att alla vill ha olika........ wink.gif Behöver nog gå en kurs....finns det ???

Från Örebro ? Nej men 4mil öster om. Men jag är ofta där o handlar o hälsar på släkten o.dyl.
Annlo
Åh, då måste jag försöka komma förbi.... smile.gif
Bor visserligen inte i Örebro men bra nära.... Åker förbi brutala blommor på väg till universitet biggrin.gif (Visst sitter det en skylt vid Preem macken??)

Annlouice

Måste ställa en "dum" fråga, hur klarar de blommor som äter flugor o dyl. vintern då det inte finns så mycket flygfän?
Annlo
Jag såg att jag är uppvuxen i närheten av dig, Mollys_matte! Även om jag flyttat lite på mig sedan dess... tongue.gif

Annlouice rolleyes.gif
Christer i Falköping
Grattis! Kan inte komma, men önskar allt gott för framtiden!
Christer.
adrian
De behöver inte äta på vintern.. smile.gif

De lagrar i rhizomen, typ vår gamla jordkällare...

Sen vilar de över vintern och laddar inför våren och sommaren...

De i terrariumen fångar insekterna som finns därinne i vitmossan som jag lägger in där...

Det blir en egen liten värld där inne....

Akvarium torv/sand vitmossa armatur och en timer...

Sen blir man jätteglad varje gång man går förbi... biggrin.gif

Sam och jag säger godmorgon till alla växterna i vårt jättestora akvarium vi har i vardagsrummet, han tror nog att Borneo är därinne på andra sidan glasväggen....
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
Grattis och all lycka framöver!
Hade jag bott närmre så.... smile.gif
Exotic
Jag säger som Felix ...
Hade jag bara bott lite närmre rolleyes.gif smile.gif laugh.gif

Men Grattis till er ..

Exotic
lotta_
Tack för inbjudan men tyvärr är det för långt att åka, 93,2 mil enkel väg enligt KAK:s bilatlas sad.gif . Får bli en annan gång när jag har vägarna förbi. Hoppas i alla fall att ni får ett lyckat jubileum och att det kommer massor med besökare.
adrian
Tackar... smile.gif

Det billigaste sättet att åka är ibland med swebus och liknande...

Jag har åkt runt en del i sverige och det är skönare att kunna sova än sitta och köra alla mil... smile.gif
mollys_matte
Så du är från Linde Annlo? Bodde där till i juli jag, men tröttnade och flyttade till ett radhus i rockhammar för att få lite lugn, större lägenhet och uteplatsen såklart!
Är själv uppväxt i Vedevåg!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon