LenaTuring
Jag visar här en växt som gör som den vill och en likadan som gör som den ska. Bilderna visar Chirita `Chastityl´ i varsin version.

Bilden där krukan syns är normalblomman den andra har fått för sig att växa samman i bladen nertill och sedan visa upp en "rugge" med blad i toppen. Kanske någon är kunnig på detta fenomen?
Vore roligt att se om fler har konstigväxande växter hemma.

Ser att bilderna blev för små här, de finns i mitt album under "Tillfälliga".
Caprice
Här syns de bättre.. smile.gif

Caprice
Gunilla i Arboga
Vad häftigt !! Har sett något liknande hos maskros, den blir aldeles platt och blomman kommer som en tuppkam. Det är väl en sorts mutation. Växter kan ju bli lite knasiga ibland. Har hört att mutationer sker lättare på växter som störs på ett eller annat sätt. Genom stress eller strålning eller liknande. Skulle gärna ( eller egentligen inte alls.....) vilja se vad som hände med växtligheten runt Tjernobyl ( sad.gif
Sulawesii
Haha. Jag har också en Chirita `Chastity' som håller på med konstiga grejor! Ska försöka att få en någorlunda bild på den så återkommer jag!
Sulawesii
Här kommer den:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon