birgitek
Kan man göra om dom CD-skivor man har till MP3-filer? Hur gör man i såfall?
Är det nån som kan förklara för mej på ett enkelt sätt., är som jag tidigare sagt väldigt okunnig på området.
Fick en MP3-spelare i julklapp, men har inte lyckats komma igång, vet helt enkelt inte hur jag skall göra.
Tack på förhand från Birgit Ek
Betty
Så här gör jag:

Att ”rippa” musik (göra MP3:or)

1. Sätt i en CD-skiva . Stäng programmet som kommer upp
2. Start
3. Program
4. WinDAC (Digital Audio Copy )
5. OK i rutan
6. Byt namn på låten/låtarna genom att : Markera, F2, skriv namnet
Enter
Artist mellanslag minustecken mellanslag låtnamn OBS! Alla ord och namn ska börja på stor bokstav.
7. Markera alla låtarna ( håll inne Ctrl och klicka)
8. Klicka på Copy tracks på verktygsfältet (det ser ut som en hel CD-skiva )
9. OK (mellan varje låt )
10. OK
11. Close
12. Stäng programmet på X-et.
13. Start
14. Program
15. WinDAC
Mplifier
Markera låtarna och dra dem till höger (lilla rutan )
16. Start
17. Klicka på Encodingen på Aktivitetsfältet
18. Stäng programmet
pisanggoreng
Använder detta program:

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Sommartorparn
Jag vill passa på att rekommendera ett jättebra gratisprogram som kan kolla ljudkvalitén på dina mp3 filer. Heter Encspot och kollar inte bara allmän kvalité utan kollar även om det finns sync. fel (som kan höras som hack när man spelar) Man måste i så fall ställa in så den kollar inte hela filen, och inte bara början. Lätt att använda! visar det sig sedan att dina mp3 filer inte blev så bra, så raderar du dom , fipplar lite med inställningarna i det program du använder för att göra filerna, och så försöker du igen.

http://www.bestdownload.com/view.php?detail=492
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon