Full version: penstemon
-asno-
Nu har jag bluttat pensemoner i snart varenda tråd laugh.gif Men kom på att jag måste fråga också. Penstemon hirsutus "pygmeaus" står det på påsen att den ska varmgros, men jag tror kerstin sagt att den gror fortare om den får en köldperiod, eller hur var det wacko.gif Jag vill så NU och jag vill så inne, inte bara skotta snö över allt.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Jag är rädd för att det behövs en liten kylperiod för din Penstemon hirsutus också, minst 6veckor bör det vara, vet ej men, du kanske kan ha det nära någon altandörr eller i kylen så att du kan ta in fröna efter kylperioden och börja varmgro dom, eller har du gott om frön kan du köra bägge metoderna. Lycka till! /Helen
-asno-
Då blir det lite i kylskåp och resten ute. I kylen kan man ju åtminstone kika efter små grodda sisådär en tre gånger om dagen laugh.gif
Tack för hjälpen!

/Åsa
kerstin z5-6
HIHI du vet väl HUR snygg den bara är ! ...

Dessutom blommar de oupphörligt i två månader ! laugh.gif
Eva i Skåne
Oj oj oj. Suckar längtansfullt och vill ha rolleyes.gif

laugh.gif wub.gif
Kajsa
Sådde en Penstemon förra vintern första ggn " Scarlet Quenn " röd, satte ut sådden i feb. och där fick den stå och på våren kom det upp. I höstas hade det blivit en större planta, hoppas den klarar denna fuktiga vinter så jag får se blomman i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon