boelz4
Hur hittar man dem? Jag hittar bara återförsäljare när jag söker på Greenhouse, conservatory, sunroom etc.
Finns det listor över privata sidor? jag vill få titta in i folks uterum och vinterträdgårdar!
Och vet någon några sökord på t.ex finska, norska, danska, franska etc?
kerstin z5-6
Tja vi är ju flera här, Exotic, Ingrid på Västkusten, Jag mfl ,har ju foton i våra album-på sådana orangerityper

-Växthus av olika slag många jättevackra finns här i fleras album - - Du kanske ska söka på orangerie:)
Ingrid på Västkusten
Uterum - det är inte ofta man kan besöka sådana - utomlands tror jag sällan man har ens med sådana på 'Open Gardens' men man kan ju alltid kolla - Orangerier tror jag de har visningar på - de äldre modellerna i t ex Storbrittanien.

Besöka kan man nog få om man ber snällt :-) vi är ju flera med denna besittelse ;-) som satt det i system :-D
boelz4
Hihi, ja, ERA vinterträdgårdar har jag ju sett! Fast hur långt Ingrid har kommit vet jag inte... skall jag titta albumet?
Jag tänkte mest på att de har så mycket conservatories i England... med vad har de däri? tvättmaskinen? korgmöbler?
kerstin z5-6
tvättmaskiner verkar poppis tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Ingrid borde ha bredband för så mkt bilder som bor på hennes hårddisk hemma och så vädligt mkt extra tid - jag ahr så proppfullt i uterummet att jag skäms och inte har jag alla lampor uppe som jag borde - det saknas lite bra upphängningsideer fram till förra veckan då vi fick snilleblixtar _:-)
har ju alltid trott att när jag väl fick uterum att allt skulle trilla på plats men si icke nicke - så - jaa-a golvvärmen är int einkopplad och trappen saknar lite puts men annars är det mesta klart :-)

OK - myshörnan saknar sin taklampa.....den står på golvet men det är liksom itne en del av byggprocessen utan mera av 'det som komemr sen' :-))

Fick dessutom ta in alla vildpelargonerna i panik i December då jag fick en omegainvasion av hungriga möss i växthuset, de ääälskar vildpelargoner!Så dessa är också travade in i uterummet.
Kaos?!? Brugmansiorna är liksom något för många till antalet och jag funderar på att ge passiflororna respass till våren - med våldsamma stön då.....men tre glada rankor som bara blir fler - ja nått måste ge med sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon