Hur hittar man dem? Jag hittar bara återförsäljare när jag söker på Greenhouse, conservatory, sunroom etc.
Finns det listor över privata sidor? jag vill få titta in i folks uterum och vinterträdgårdar!
Och vet någon några sökord på t.ex finska, norska, danska, franska etc?
kerstin z5-6
11-01-2005, 23:32
Tja vi är ju flera här, Exotic, Ingrid på Västkusten, Jag mfl ,har ju foton i våra album-på sådana orangerityper
-Växthus av olika slag många jättevackra finns här i fleras album - - Du kanske ska söka på orangerie:)
Ingrid på Västkusten
12-01-2005, 12:43
Uterum - det är inte ofta man kan besöka sådana - utomlands tror jag sällan man har ens med sådana på 'Open Gardens' men man kan ju alltid kolla - Orangerier tror jag de har visningar på - de äldre modellerna i t ex Storbrittanien.
Besöka kan man nog få om man ber snällt :-) vi är ju flera med denna besittelse ;-) som satt det i system :-D
Hihi, ja, ERA vinterträdgårdar har jag ju sett! Fast hur långt Ingrid har kommit vet jag inte... skall jag titta albumet?
Jag tänkte mest på att de har så mycket conservatories i England... med vad har de däri? tvättmaskinen? korgmöbler?
kerstin z5-6
12-01-2005, 14:20
tvättmaskiner verkar poppis
Ingrid på Västkusten
12-01-2005, 16:43
Ingrid borde ha bredband för så mkt bilder som bor på hennes hårddisk hemma och så vädligt mkt extra tid - jag ahr så proppfullt i uterummet att jag skäms och inte har jag alla lampor uppe som jag borde - det saknas lite bra upphängningsideer fram till förra veckan då vi fick snilleblixtar _:-)
har ju alltid trott att när jag väl fick uterum att allt skulle trilla på plats men si icke nicke - så - jaa-a golvvärmen är int einkopplad och trappen saknar lite puts men annars är det mesta klart :-)
OK - myshörnan saknar sin taklampa.....den står på golvet men det är liksom itne en del av byggprocessen utan mera av 'det som komemr sen' :-))
Fick dessutom ta in alla vildpelargonerna i panik i December då jag fick en omegainvasion av hungriga möss i växthuset, de ääälskar vildpelargoner!Så dessa är också travade in i uterummet.
Kaos?!? Brugmansiorna är liksom något för många till antalet och jag funderar på att ge passiflororna respass till våren - med våldsamma stön då.....men tre glada rankor som bara blir fler - ja nått måste ge med sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.