*hehoc*
12-01-2005, 20:26
Har fått fröerna från GN. Skall försöka mig på Daphne reichsteinii, Helwingia japonica och Viburnum betulifolium. Finns det någon som har provat att driva dessa från frön? Erfarenheter av sådd och plantering? Skulle så gärna vilja se en bild på D. reichsteinii. Hittar inte på nätet. Tacksam för svar!
kerstin z5-6
12-01-2005, 20:28
Daphnen
HärTips för bildsökning av ovanligare efternamn -bildsök på endast det känd ex daphne så dyker de mer"okända underarterna upp lättare
*hehoc*
13-01-2005, 10:00
Tack för ditt svar, men jag hittar fortfarande inte bild på D. reichsteinii. Har prövat att söka på "Daphne" men inte lyckats att hitta ändå. Bilden du skickade föreställer D. gnidium.
Skruttig bild, men en bild
daphne/Åsa
*hehoc*
13-01-2005, 13:34
Bilden var alls inte skruttig, men vilken Daphne är den? Är alltså ute efter ett visst efternamn. Tack, att du bryr dig!
Det står ovanför bilden att det ska vara en D. reichsteinii, och det är vad det är sökt på också. Så jag hoppas väl att det är vad du frågade efter, men säker kan man kanske inte vara.
/Åsa
*hehoc*
13-01-2005, 18:04
Tack snälla! Visst stod det hela namnet ovanför - det är jag som inte såg det först!
kerstin z5-6
13-01-2005, 19:14
Sorry att länken blev fel -Skulle vara den asno länkade till:) verkar vara den enda vettiga bild som finns ...
Du verkar ha hittat en raritet
*hehoc*
13-01-2005, 22:05
Jo, nog är den en raritet - men än så länge i fröform. Få se - "om gud vill"!
Måste bara säga också att visst är Malena Ernman EN GUDOMLIG sångerska!
kerstin z5-6
13-01-2005, 22:23
vem ?

-jag kan inget tydligen

om musik
*hehoc*
14-01-2005, 09:39
Jo, hon sjöng bl.a. igår kväll i Bergwalldhallens julgransplundring. Hon är, skulle jag tro, en mezzosopran men fruktansvärt allsidig. Hon uppträdde tillsammans med Jan Johansen (också väldigt bra). Alltså kollade jag detta i tv. Nu har vi dock hamnat långt ifrån träd, buskar och häckar (vilket inte var min avsikt).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.